Volvo P1800E z 1971r - pełna renowacja, auto jak nowe z fabryki
W pełni odrestaurowane Volvo P1800 E z 1971 r. Z licznikiem kilometrów tylko 56 672 mil. 0 mil na silniku po pełnej przebudowie. Samochód zachowuje oryginalny 4-cylindrowy silnik Volvo Bosch D-Jetronic z wtryskiem paliwa o pojemności 2,0 litra i mocy 130 KM, a także oryginalną 4-biegową manualną skrzynię biegów. Renowacja obejmowała silnik, układ napędowy, skrzynię biegów, wnętrze, nadwozie, podwozie, układ elektryczny i wiele więcej.
Specyfikacje samochodu:
VIN: 184353033734
Przebieg: 56 672 mil / 90 675 km
Silnik: 4-cyl. EFI 1986 cm3 / 130 KM, B20F
Skrzynia biegów: 4-biegowa manualna
Cena: 152 700 PLN, Faktura VAT (VAT 0%) z Danii, cena do negocjacji.
Auto do obejrzenia / odbioru w naszym salonie w Langeskov, Dania.
Dla kupujacego zapewniamy w 100% darmowa dostawe do pod dowolny adres w Polsce.
Tel kontaktowy, umawianie się na oględziny, pytania, więcej zdjęc, etc: +48 697 558 034 (lub przez WhatsApp pod tym numerem). Mówimy po Polsku; we speak English; hablamos Español, розмовляємо Українською, falamos Portugues, mluvíme Česky.
Historia 1961-1973 Volvo P1800 / 1800S / 1800E / 1800ES:
Volvo było najbardziej znane z produkcji solidnych, ale nieco cięższych sedanów w formie PV544 i 122 Amazon. W latach pięćdziesiątych Volvo flirtowało z samochodem sportowym z P1900 z włókna szklanego, ale jakość była marna, podobnie jak dynamika jazdy samochodu. W 1961 roku Volvo ponownie zaatakowało sportowy samochód, model P1800.
Projekt samochodu do niedawna przypisywano włoskiej firmie Frua, ale w rzeczywistości była to sprawa rodzinna, prowadzona głównie przez młodego wówczas Pelle Pettersena, syna projektanta 544 Helmera Pettersena. Samochód przynajmniej wyglądał na włoski, w dużym stopniu produkt z lat pięćdziesiątych, a nie z lat sześćdziesiątych, z ładnymi płetwami ogonowymi i krótką szklarnią z wysokim pasem. Wczesne samochody były montowane przez firmę Jensen w West Bromwich w Anglii.
Jakość samochodów produkowanych przez Jensena nie odpowiadała jednak standardom Volvo (a samochody były notorycznie podatne na rdzę), więc w 1963 roku produkcja została przeniesiona do fabryki Volvo w Göteborgu w Szwecji, a nazwa modelu została zmieniona z P1800 na 1800S. Kilka lat później, w 1969 roku, oryginalny 1,8-litrowy silnik B18 został zastąpiony 2,0-litrowym B20 o dodatkowych 18 KM. Oba silniki były wyposażone w podwójne gaźniki SU produkcji angielskiej. W 1970 roku model 1800E przyniósł szereg zmian, w tym nową tablicę przyrządów.
Ostatnim ważnym wariantem był model 1800ES, dwudrzwiowe kombi ze szklaną klapą tylną. Prawie tak piękny jak coupe, pozostaje jedną z najbardziej udanych wariacji na temat sportowych kombi.