Wystaw
  • Volvo P1800 ES 1972 - zdjęcie główne
  • Volvo P1800 ES 1972 - zdjęcie dodatkowe nr 1
  • Volvo P1800 ES 1972 - zdjęcie dodatkowe nr 2
  • Volvo P1800 ES 1972 - zdjęcie dodatkowe nr 3
  • Volvo P1800 ES 1972 - zdjęcie dodatkowe nr 4
  • Volvo P1800 ES 1972 - zdjęcie dodatkowe nr 5
  • Volvo P1800 ES 1972 - zdjęcie dodatkowe nr 6
  • Volvo P1800 ES 1972 - zdjęcie dodatkowe nr 7
  • Volvo P1800 ES 1972 - zdjęcie dodatkowe nr 8
  • Volvo P1800 ES 1972 - zdjęcie dodatkowe nr 9
  • Volvo P1800 ES 1972 - zdjęcie dodatkowe nr 10
  • Volvo P1800 ES 1972 - zdjęcie dodatkowe nr 11
  • Volvo P1800 ES 1972 - zdjęcie dodatkowe nr 12
  • Volvo P1800 ES 1972 - zdjęcie dodatkowe nr 13
  • Volvo P1800 ES 1972 - zdjęcie dodatkowe nr 14
  • Volvo P1800 ES 1972 - zdjęcie dodatkowe nr 15
  • Volvo P1800 ES 1972 - zdjęcie dodatkowe nr 16
  • Volvo P1800 ES 1972 - zdjęcie dodatkowe nr 17
  • Volvo P1800 ES 1972 - zdjęcie główne miniaturka
  • Volvo P1800 ES 1972 - zdjęcie dodatkowe nr 1 miniaturka
  • Volvo P1800 ES 1972 - zdjęcie dodatkowe nr 2 miniaturka
  • Volvo P1800 ES 1972 - zdjęcie dodatkowe nr 3 miniaturka
  • Volvo P1800 ES 1972 - zdjęcie dodatkowe nr 4 miniaturka
  • Volvo P1800 ES 1972 - zdjęcie dodatkowe nr 5 miniaturka
  • Volvo P1800 ES 1972 - zdjęcie dodatkowe nr 6 miniaturka
  • Volvo P1800 ES 1972 - zdjęcie dodatkowe nr 7 miniaturka
  • Volvo P1800 ES 1972 - zdjęcie dodatkowe nr 8 miniaturka
  • Volvo P1800 ES 1972 - zdjęcie dodatkowe nr 9 miniaturka
  • Volvo P1800 ES 1972 - zdjęcie dodatkowe nr 10 miniaturka
  • Volvo P1800 ES 1972 - zdjęcie dodatkowe nr 11 miniaturka
  • Volvo P1800 ES 1972 - zdjęcie dodatkowe nr 12 miniaturka
  • Volvo P1800 ES 1972 - zdjęcie dodatkowe nr 13 miniaturka
  • Volvo P1800 ES 1972 - zdjęcie dodatkowe nr 14 miniaturka
  • Volvo P1800 ES 1972 - zdjęcie dodatkowe nr 15 miniaturka
  • Volvo P1800 ES 1972 - zdjęcie dodatkowe nr 16 miniaturka
  • Volvo P1800 ES 1972 - zdjęcie dodatkowe nr 17 miniaturka

Volvo P1800 ES - 1972

1972
139 196 km
1 986 cm3
125 KM
Benzyna
158 000 zł do negocjacji
Lokalizacja: Langeskov
Sprzedający: Gregory *****
Dodane 24 lipca 2020
Liczba wyświetleń: 2399
Reklama
Znajdź idealną oponę
Szczegóły
Marka Volvo Model P1800 VIN 1836350002434 Rocznik 1972 Kolor Niebieski Moc 125 KM Skrzynia biegów Manualna Przebieg 139 196 km Rodzaj paliwa Benzyna Pojemność 1 986 cm3
Wyposażenie
  • Fabryczne.
Opis

Volvo 1800 ES z 1972 r - po głębokiej odbudowie w październiku 2019 r

Odrestaurowane Volvo 1800 ES z 1972 roku z oryginalnym 4-cylindrowym silnikiem z wtryskiem paliwa i oryginalną czterobiegową skrzynią biegów M41 z nadbiegiem. Tylko 86998 mil na liczniku kilometrów (mniej niż 50 mil po przywróceniu). Samochód ma fabryczny oryginalny i wysoce dezaktywowany Light Blue Metallic (fabryczny kod koloru 111) i czarne skórzane wnętrze. Dołożono wszelkich starań, aby samochód został przywrócony do stanu fabrycznego, łącznie z oryginalnymi kolorami fabrycznymi. Renowacja obejmowała pełną konserwację kosmetyczną i mechaniczną, a samochód uruchamia się, jeździ i zatrzymuje jak nowy.

Specyfikacja samochodu:
Przebieg: 86998 mil (139 196 km)
Numer podwozia: 1836350002434
Silnik: B20 z prawidłowym elektronicznym wtryskiem paliwa Bosch, 125 KM (93 kW)
Skrzynia biegów: Prawidłowa czterobiegowa M41 z nadbiegiem
Napęd: kierownica z lewej strony
Hamulce: Modelowe hamulce tarczowe na cztery koła
Tapicerka: czarna (kod fabryczny 448-821)
Lakier: oryginalny jasnoniebieski metalik (fabryczny kod koloru 111 oferowany tylko w latach 1972/73

Nowa lista części, ponad 17000 euro na części, bez robocizny:
Uszczelka pokrywy zaworów, Uszczelka miski olejowej, Uszczelka kolektora dolotowego i wydechowego, Świece zapłonowe, Uszczelki trzonków zaworów, Styk wyłącznika rozdzielacza, Korek rozdzielacza, Tłoki z pierścieniami tłokowymi, Filtr powietrza, Filtr paliwa, Filtr oleju, Pompa paliwa, Pompa wody, Obudowa wału korbowego z tyłu, kabel zapłonowy, uszczelka przekładni zębatej, termostat chłodnicy, chłodnica, węże,, uszczelka głowicy cylindra, osłona przekładni zębatej, silnik z łożyskiem gumowym 3x, kompletny układ wydechowy, zestaw sprzęgła z łożyskiem wyciskowym, ogranicznik sprężyny paska 2x, guma -metalowe zawieszenie łożyska, Przeguby kulowe osi przedniej powyżej 2x, Przeguby kulowe osi przedniej poniżej 2x, Paski gumowe 2x, Zestaw naprawczy drążka kierowniczego, Tylne zawieszenie gumowo-metalowe, Kompletny zestaw nakrętek ½, Kompletny zestaw nakrętek 3/8, Zawieszenie łożysko, 2x guma sprężyn zawieszenia, 2x gumowe mocowanie tylnej osi, 2x guma sprężyn zawieszenia, gumowe łożysko tylnej osi 8x, łożysko kół 2x, główny cylinder hamulcowy, przedni przewód hamulcowy elastyczny 2x, elastyczny przewód hamulcowy tylny 2x, hamulec l stal nierdzewna, reflektory 2x, chromowane pierścienie reflektorów 2x, przednie chromowane pierścienie kierunkowskazów 2x, przednia obudowa kierunkowskazu, przednia uszczelka kierunkowskazu 2x, uszczelka tylnego światła, gumowa tuleja, boczna uszczelka szyby na zewnątrz, uszczelka wlewu zbiornika, hamulec ręczny, uszczelka drzwi 2x, uszczelka maski , Uszczelka drzwi na zewnątrz 2x, Uszczelka oświetlenia tablicy rejestracyjnej, Chromowana osłona wycieraczki, Ramiona i pióra wycieraczek, Chromowana osłona ramy, Chromowana szyba z przodu, Chromowane kliny spryskiwaczy, Olej silnikowy, Olej przekładniowy, Olej do mechanizmu różnicowego tylnej osi, Płyn hamulcowy, Spryskiwacz szyby przedniej płyn, Łożysko wału napędowego, Nowy zbiornik paliwa, Wycieraczki łożysk, Linka prędkościomierza, Nowe opony, Pompa płynu do spryskiwaczy, Lusterka zewnętrzne, Pierścień uszczelniający mechanizmu różnicowego tylnej osi, Przekaźnik pierścienia uszczelniającego, Złącze kablowe elektryczne, Obrotomierz, Zegar, Akumulator rozruchowy, Zaciski akumulatora , Osłona zabezpieczająca koło zapasowe, Zawory wymiennika ciepła.

Historia Volvo 1800 ES:
Volvo wprowadziło swój ostatni wariant P1800, 1800ES, w 1972 roku jako dwudrzwiowe kombi z bezramową, całkowicie szklaną klapą tylną. Ostateczny projekt został wybrany po zbudowaniu dwóch prototypów przez Sergio Coggiola i Pietro Frua. Oba włoskie prototypy uznano za zbyt futurystyczne, a zamiast tego przyjęto propozycję wewnętrznego projektanta Jana Wilsgaarda. Silnik ES został obniżony do 125 KM (92 kW) poprzez zmniejszenie stopnia sprężania za pomocą grubszej uszczelki głowicy (wariant silnika B20F); chociaż maksymalna moc była nieco niższa, silnik był mniej „szczytowy”, a osiągi samochodu na drodze uległy poprawie.

Tylne oparcie ES zostało złożone, tworząc długą płaską przestrzeń ładunkową. Jako alternatywę dla zwykłej czterobiegowej manualnej skrzyni biegów z nadbiegiem, w 1800 ES dostępny był trzybiegowy automat Borg-Warner. W związku z zaostrzonymi amerykańskimi normami bezpieczeństwa i emisji, które grożą na rok 1974, Volvo nie uznało za stosowne wydać znacznej kwoty, która byłaby konieczna na przeprojektowanie małego 1800 ES. Tylko 8077 egzemplarzy modelu ES zostało zbudowanych w ciągu dwóch lat modelowych.

Cena: 158 000 PLN, Faktura VAT (VAT 0%) z Danii, cena do negocjacji.
Auto do obejrzenia / odbioru w naszym salonie w Langeskov, Dania.
Dla kupujacego zapewniamy w 100% darmowa dostawe do pod dowolny adres w Polsce.
Tel kontaktowy, umawianie się na oględziny, pytania: +48 697 558 034 (lub przez WhatsApp pod tym numerem).