Wystaw
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie główne
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 1
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 2
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 3
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 4
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 5
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 6
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 7
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 8
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 9
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 10
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 11
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 12
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 13
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 14
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 15
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 16
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 17
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 18
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 19
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 20
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 21
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 22
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 23
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 24
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 25
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 26
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 27
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 28
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie główne miniaturka
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 1 miniaturka
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 2 miniaturka
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 3 miniaturka
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 4 miniaturka
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 5 miniaturka
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 6 miniaturka
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 7 miniaturka
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 8 miniaturka
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 9 miniaturka
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 10 miniaturka
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 11 miniaturka
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 12 miniaturka
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 13 miniaturka
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 14 miniaturka
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 15 miniaturka
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 16 miniaturka
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 17 miniaturka
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 18 miniaturka
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 19 miniaturka
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 20 miniaturka
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 21 miniaturka
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 22 miniaturka
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 23 miniaturka
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 24 miniaturka
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 25 miniaturka
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 26 miniaturka
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 27 miniaturka
  • Mercedes Klasa G 240GD 1988 - zdjęcie dodatkowe nr 28 miniaturka

Mercedes Klasa G 240GD - 1988

1988
60 000 km
2 400 cm3
84 KM
Diesel
27 000 zł
Lokalizacja: Poznań
Sprzedający: PIOTR
Dodane 15 stycznia 2020
Liczba wyświetleń: 4837
Reklama
Znajdź idealną oponę
Szczegóły
Marka Mercedes Model Klasa G Rocznik 1988 Kolor Beżowy Moc 84 KM Skrzynia biegów Manualna Przebieg 60 000 km Rodzaj paliwa Diesel Pojemność 2 400 cm3
Wyposażenie
  • więcej w opisie
Opis

Mercedes G 240GD rocznik 1988 Typ W461 z plandeką. Auto pochodzi z wojska duńskiego i służyło w wojskach łączności. Stąd niezwykle mały przebieg - zaledwie niespełna 60 tys.km – gdyż głównym zadaniem tego auta było wożenie w czasie manewrów radiostacji na najbliższy pagórek. Przebieg udokumentowany, bardzo rzadko przekazywaną cywilom po demobilu, grubą wojskową książką serwisową. Przeglądy bardzo szczegółowe co 1500km lub 5-6 razy do roku z pełnym opisem wymian eksploatacyjnych, napraw i wyników testów ( daty, przebiegi, podpisy ). Auto zostało pieczołowicie, starannie i profesjonalnie odrestaurowane. Poniżej zestaw dokonanych działań:
• Dokonano napraw blacharskich karoserii ( których de facto nie było zbyt wiele, ale jak każde auto także Gela ma typowe zakola nadgryzające blachę z upływem czasu ), zainstalowano poszerzenia nadkoli i progi boczne z profilu grubościennego,
• Zeszlifowano stary lakier wojskowy-maskujący i nałożono profesjonalny podkład firmy NOVOL. Karoserię polakierowano matowymi lakierami NOVOL według unikalnego projektu Desert Safari zamówionego indywidualnie u projektantki ( wzór jest nie powtarzalny ),
• Felgi wypiaskowane i wymalowane proszkowo. Oryginalne wojskowe opony o wzmocnionej strukturze,
• Szyby w plandece wymienione na nowe,
• Wnętrze pojazdu zachowane w oryginalnej zieleni; podłoga pokryta podkładem i lakierem zielonym,
• Silnik po przeglądzie i wszystkich wymianach eksploatacyjnych ( olej, filtry: oleju, powietrza, paliwa ); silnik suchy bez żadnych wycieków ( te silniki diesla z W123 robiły po 1,5-2mln km i to na taryfie i do dziś napędzają 99% taksówek Mercedesa w Afryce a także Kaczki ), pięknie terkocze, wzór jakości wykonywania silników z tamtych dobrych dla Mercedesa czasów, na pokrywie zaworów obecna jeszcze oryginalna naklejka z fabryki!
• Nowe akumulatory VARTA – 2szt. ( 2x12V ); alternator i rozrusznik sprawdzone - sprawne;
• Komora silnika wyczyszczona,
• Podwozie, mosty oraz elementy zawieszenia starannie wyczyszczone z wszelkiej rdzy i zakonserwowane preparatem konserwującym z dodatkiem kauczuku,
• W mostach wymieniono olej i sprawdzono szczelność; krzyżaki nasmarowane; przeguby kuliste wyczyszczone i nasmarowane, blokady mostów sprawdzone,
• We wnętrzu: zainstalowano 4 nowe składane i demontowalne siedziska burtowe, wyłożono podłogę matą gumową antypoślizgową, obszyto kierownicę skórą, zakonserwowano elementy plastykowe, zainstalowano specjalny zestaw korytek na drobiazgi na części przy gałkach biegów i reduktora, zainstalowano radio i głośniki ( + antena zew. ), przednie fotele otrzymały nowe pokrowce,
• Na zewnątrz: zainstalowano halogeny, dodatkowe pasy na masce ( do przewożenia dodatkowych gabarytów ), z tyłu auta zainstalowano dodatkowe mocowania i 3 kanistry: 2 na paliwo + 1 do wody, koło zapasowe wyposażono w pokrowiec ochronny, zainstalowano antenkę na flagę,
Auto w pełni sprawne, doskonale prowadzące się. Oryginalnie zachowane – nie dokonywano żadnych przeróbek ( off-road itp. ). Silnik pali na dotyk w każdych warunkach, nawet w największe mrozy, i pracuje równiutko. 240 Diesel to najtrwalszy silnik Mercedesa. Kto zna historię legendarnej Gelendy wie, że trudno na świecie o wiarygodniejsze auto terenowe, zwłaszcza jeśli jest z wojska ze stosownymi dokumentami. Sam użytkuję 2 tak odrestaurowane Gele. Obie wyposażyłem wyprawowo i jedną z nich podróżuję dookoła Afryki a druga w marcu zaczyna 3-letni objazd Ameryki Południowej ( patrz ostatnie 2 zdjęcia ). Auto polecam, bo rzeczywiście zasługuje na to. Dziś coraz trudniej kupić auto z wojska, bo prawie wszędzie powprowadzano zakaz sprzedaży wojskowych pojazdów cywilom, co oczywiście wpływa na podaż ich na rynku i stały wzrost cen. Taki klasyk ( i jednocześnie nie-klasyk bo wciąż od 35 lat bez przerwy