Fiata osobiście sprowadziłem z Czech w 2016 roku od rodziny po pierwszym i jedynym właścicielu z książką serwisową oraz pierwszym dowodem rejestracyjnym. Dwa lata szukałem Fiata w oryginalnym kolorze L56 - czerwień burgundzka (kod lakieru wybity na oryginalnej tabliczce znamionowej). W mojej ocenie samochód posiada w większości oryginalny lakier, między innymi na dachu, drzwiach - wnęki drzwiowe, tylne błotniki oraz cały tył. Progi oraz przednie błotniki były wymieniane w 2004 roku ze względu na ślady korozji i nie zostało to zrobione w sposób profesjonalny - te prace blacharskie należy wykonać raz jeszcze. Całe podwozie: podłoga, podłużnice, wahacze, zbiornik paliwa itd. są oryginalne i zostały bardzo dobrze zakonserwowane, na tych elementach nie ma śladów korozji. Jedynie w niektórych miejscach na końcach rantów tylnych błotników jest kilka wżer/wysadzeń lakieru oraz w jednym miejscu na pasie przedni jest wżer o wymiarze 3x3cm, reszta samochodu zdrowa, bez rdzy, dziur. Pas przedni oryginalny. Po sprowadzeniu samochodu wymieniłem w nim olej w silniku - mineralny Mobil 15W40, olej w skrzyni biegów - Motul (dedykowany do skrzyń biegów), olej w tylnym moście - Motul (dedykowany do mostów) oraz wszystkie filtry. Silnik odpala za każdym razem (nowy akumulator Centra). Biegi bardzo dobrze i pasownie wchodzą, tylny most jest bardzo cichy "nie wyje", zawieszenie bez luzu czy stuków. Samochód po sprowadzeniu w lipcu 2016 roku przeszedł pozytywnie przegląd techniczny na Okręgowej Stacji kontroli Pojazdów z myślą rejestracji na zabytek. Na próbnych, czeskich tablicach rejestracyjnych przejechałem w ciągu dwóch tygodni około 300km. W samochodzie wszystko działa - prędkościomierz, spryskiwacz, wycieraczki, światła, kierunkowskazy , klakson, podnoszenie szyb itd. Jak na silnik 1300cm śmiem twierdzić, że jest bardzo dynamiczny i elastyczny. Wnętrze bardzo ładnie zachowane i nie jest zniszczone. Deska ma może ze dwa małe, prawie nie widoczne pęknięcia w okolicach otworu wentylacyjnego (rzadkość, z reguły kwalifikują się do wymiany). Tylne siedzenie, boczki, dywan, podsufitka oraz fotel pasażera - idealne. Na fotelu kierowcy z lewej strony pęknięcie ok 15cm, reszta OK. Samochód regularnie przepalany, garażowany. Od marca 2019r nieodpalany ze względu na zastane hamulce oraz zapowietrzone lub uszkodzone serwo (krótki pedał od sprzęgła - nie wysprzęgla). Cło po sprowadzeniu opłaciłem i aktualnie samochód można zarejestrować na białe tablice lub jako pojazd zabytkowy. Odbiór tylko lawetą. Fiat znajduje się w Sosnowcu (woj. śląskie). Więcej zdjęć pod linkiem: https://photos.app.goo.gl/ji7LYjePzJteo8Lk9
Historia Fiata 125p:
1978-08-04 - data pierwszej rejestracji (1 właściciel ur. 1920r)
2004-09-15 - przerejestrowanie samochodu na syna właściciela oraz wymiana błotników przednich i progów (2 właściciel ur. 1953r)
2016-06-23 - zakup samochodu i sprowadzenie do Polski
Aktualny stan licznika 64518km
2010-07-01 - przegląd przy stanie licznika 63000km
2006-07-27 - przegląd przy stanie licznika 61000km
- Proszę o kontakt jedynie osoby poważnie zainteresowane zakupem.
- Nie negocjuję ceny przez telefon, więc proszę nie pytać.
- Nie jestem zmuszony do sprzedaży Fiata, wystawiłem ogłoszenie ze względu na fakt, iż nic przy nim nie zrobiłem od ponad 3 lat i nic nie wskazuje na to, żeby coś się zmieniło. Mam dla niego garaż i tak zostanie.
- Nie interesuje mnie zamiana/rozliczenie na inny motocykl ani samochód.
- Gawędziarzom dziękuję, są od tego fora internetowe oraz portale społecznościowe.
- Wszelkie inne pytania proszę kierować pod numer telefonu