Wystaw

Trabant 601

Trabant 601 to kultowy samochód produkowany w NRD (Niemieckiej Republice Demokratycznej) przez przedsiębiorstwo VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau w latach 1964-1990. Jest jednym z najbardziej znanych symboli komunistycznej Europy Wschodniej i był masowo używany w krajach bloku wschodniego.

Znaleźliśmy 4 ogłoszeń
Trabant 601 601s Deluxe 1986
Trabant 601 601s Deluxe - 1986
Gniezno 58 100 KM
16 500 zł
Trabant 601 1967
Trabant 601 - 1967
Maków Podhalański 30 000 KM
29 999 zł
Trabant 601 1976
Trabant 601 - 1976
Cieszyn 67 000 KM
20 900 zł
Reklama
Zamów części samochodowe z rabatem
Trabant 601 - legenda

Trabant 601 był bezpośrednim następcą modelu Trabant 600 i wprowadził kilka udoskonaleń, m.in. zmiany stylistyczne oraz lepsze zawieszenie. Pojazd był niewielki, oszczędny i prosty w konstrukcji, co miało na celu spełnienie potrzeb rodzinnych na rynku wschodnioniemieckim. Zaprojektowany z myślą o niskim koszcie, wykorzystywał nietypowe dla tamtej epoki materiały i technologie.

Trabant 601 S 1987
Trabant 601 S - 1987
Kraków 46 000 KM
19 500 zł
Trabant - inne modele

Trabant 601 został zbudowany z Duroplastu

Nadwozie Trabanta wykonane było z tworzywa sztucznego Duroplast, będącego połączeniem żywicy fenolowej z bawełną. Duroplast był tańszy od stali, a jednocześnie zapewniał wystarczającą wytrzymałość. Warto zaznaczyć, że Duroplast był także odporny na korozję, co było jedną z przewag Trabanta w porównaniu do ówczesnych konkurentów.

601 napędzany był dwusuwowym, dwucylindrowym silnikiem o pojemności 600 cm³, który osiągał moc około 26 koni mechanicznych. O ile silnik ten nie był potężny, o tyle pozwalał na osiągnięcie prędkości maksymalnej około 100 km/h. Pojazd był wyposażony w manualną skrzynię biegów o czterech przełożeniach.

Trabant 601 był dostępny w kilku wersjach nadwozia, w tym jako dwudrzwiowy sedan (Limousine), kombi (Universal) oraz kabriolet (Tramp). Wersja Universal stała się szczególnie popularna jako praktyczne i wszechstronne auto dla rodzin w krajach bloku wschodniego.

Klasyczny Trabant 601 – świadek upadku muru berlińskiego

W ciągu blisko 30 lat produkcji Trabanta 601 wyprodukowano około 2,8 miliona egzemplarzy. Upadek komunizmu oraz zjednoczenie Niemiec oznaczały koniec ery Trabanta, gdyż rynek zdominowany został przez samochody z Europy Zachodniej. Produkcja zakończyła się w 1990 roku, a fabryka została wkrótce zamknięta.

Dziś Trabant 601 cieszy się statusem kultowego pojazdu, będącego symbolem minionej epoki i żelaznej kurtyny. Wartość tego samochodu polega na jego niecodziennej historii, charakterystycznym designie i nieskomplikowanej konstrukcji. Cały czas cieszy się poważaniem wśród miłośników motoryzacji oraz koneserów, którzy doceniają jego unikalny charakter i wartość historyczną.

Trabant 601 to także symbol pokolenia, które marzyło o wolności i pragnęło zmian. W 1989 roku, podczas upadku Muru Berlińskiego, tysiące Niemców z NRD przekroczyło granicę w swoich Trabantach, celebrując zjednoczenie kraju i upadek komunizmu. Te wydarzenia utrwaliły Trabanta jako ikonę historyczną w świadomości społecznej.

Warto wspomnieć, że współcześnie Trabant 601 jest często odrestaurowywany przez miłośników samochodów klasycznych. Chociaż Trabant 601 nie był samochodem luksusowym ani nie oferował zaawansowanych technologii, jego niezawodność, prostota konstrukcji i wyjątkowa historia uczyniły go jednym z najbardziej rozpoznawalnych samochodów wschodnioeuropejskiej motoryzacji. Obecnie, jego popularność wśród miłośników aut klasycznych świadczy o tym, że Trabant 601 zyskał swój własny, niezaprzeczalny urok, który znajduje swoich entuzjastów.