Wystaw

Skoda 105

Skoda 105 to samochód kompaktowy, należący do rodziny modeli 742. Ten czechosłowacki pojazd produkowany był w latach 1976-1988 w różnych wersjach, różniących się między sobą wyposażeniem. Skoda 105 w bazowej wersji była skierowana dla klientów z mniej zasobnym portfelem. Podstawowa wersja wyposażeniowa nie posiadała nawet opuszczanych tylnych szyb.

Znaleźliśmy 6 ogłoszeń
Skoda 105 S 1982
Skoda 105 S - 1982
NYSA 100 867 KM
17 500 zł
Skoda 105 s 1982
Skoda 105 s - 1982
Opole 65 000 KM
9 900 zł
Skoda 105 l 1984
Skoda 105 l - 1984
Warszawa 50 000 KM
18 000 zł
Reklama
Znajdź idealną oponę
Skoda 105 - legenda

Skoda 105 występowała także w bardziej luksusowych wersjach, które nierzadko kosztowały dwukrotnie więcej, niż standardowy wariant. Pojazd zaprezentowany został podczas targów w Brnie w 1976 roku i już po kilku miesiącach trafił do seryjnej produkcji. Skodę 105 można było zobaczyć na drogach większości państw byłego bloku wschodniego. W Polsce nawet najuboższa wersja traktowana była jako pojazd dla osób należących do wyższej klasy średniej. Obecnie stara Skoda 105 jest poszukiwanym pojazdem wśród fanów klasycznej motoryzacji z ZSRR.

Skoda 105 1978
Skoda 105 - 1978
Chorzów 82 620 KM
7 000 zł
Skoda 105L 1988
Skoda 105L - 1988
Grójec 9 267 KM
17 000 zł
Skoda 105 S 1982
Skoda 105 S - 1982
Pszczyna 50 000 KM
8 500 zł

Skoda 105 – niezbyt nowoczesny, ale popularny kompakt z Czechosłowacji

Skoda 105 nie była czymś zupełnie nowym, jeżeli chodzi o gamę pojazdów tego czechosłowackiego producenta. Podobnie, jak w przypadku innych modeli, silnik wciąż pozostał z tyłu pojazdu. Skoda 105 została bardzo pozytywnie przyjęta przez konsumentów. Traktowana była jako dobry model rozwojowy poprzednich propozycji tego producenta.

Samochód otrzymał nowe wnętrze wraz z deską rozdzielczą i samozwijające się pasy bezpieczeństwa montowane przy przednich fotelach. W Skodzie 105 występował silnik o pojemności 1.0 l i mocy 45 KM. Była to czterocylindrowa jednostka, która mogła rozpędzić ten pojazd do 130 km/h. Przyśpieszenie do 100 km/h wynosiło natomiast 23 s.

Pojazd dzięki swojej niewygórowanej cenie szybko zyskał dużą popularność nie tylko w państwach ZSRR, lecz także w takich krajach jak Wielka Brytania, Grecja czy kraje Beneluksu, mimo niezbyt nowoczesnych rozwiązań technicznych.

Stara Skoda 105 – historia modernizacji tego modelu

Przez 12 lat produkcji nastąpiło kilka modernizacji tego modelu. Największą z nich był facelifting z 1983 roku, kiedy to zastosowano nowe lampy tylne (zespolone) i odświeżone reflektory przednie. Ponadto producent zdecydował się nieco zmienić rozstaw osi. Zabieg ten spowodował, że Skoda 105 prowadziła się o wiele lepiej. Jako ciekawostkę warto dodać, że na terenie Czechosłowacji Skoda 105 oferowana była w wersji SP, która była wariacją na temat pojazdu kompaktowego z dostawczym.

W 1984 roku model przeszedł drobne modernizacje, obejmujące wprowadzenie kierunkowskazów bocznych na błotnikach i zastosowanie otworów wentylujących tarcze hamulcowe. Skoda 105 sprzedała się łącznie w ponad 840 tys. egzemplarzy.