Wystaw

Pontiac Firebird Trans Am

Pontiac Firebird to klasyczny model typu pony car, który powstawał w latach 1967-2002. Przez ten czas zaprezentowano cztery generacje tego samochodu. Model stał się również gwiazdą ekranu, auto w odmianie Trans Am wystąpiło w filmie „Mistrz kierownicy ucieka”, a w serialu „Nieustraszony” ten klasyczny model wykorzystywał sztuczną inteligencję nazwaną K.I.T.T. (Knight Industries Two Thousand).

Znaleźliśmy 13 ogłoszeń

Klasyczny Pontiac Firebird – wyjątkowy pony car

Druga generacja Firebirda pojawiła się w 1970 roku. Podobnie jak w poprzedniku pod maską znalazły się silniki 6- i 8-cylindrowe. Auto było również stale udoskonalane. W 1971 roku dodano fotele kubełkowe oraz dłuższe drzwi ułatwiające wsiadanie. Rok później rynek samochodów w USA dotknął kryzys. Nowe przepisy wymusiły wzmocnienie pasa przedniego i modernizację silników, która obniżała moc maksymalną.

Firebird przetrwał trudny okres. W 1974 roku dostosowano zderzaki modelu do nowych przepisów federalnych. Zmieniono przy tym linię tylnego zderzaka oraz dodano lampy tylne ze zintegrowanymi światłami: stopu, cofania oraz kierunkowskazami. W kolejnym roczniku kierunkowskazy przeniesiono ze zderzaka na atrapę chłodnicy. W każdej wersji silnikowej pojawił się katalizator. Przywrócenie topowej wersji silnikowej o oznaczeniu 455 pozwoliła odzyskać popularność modelu i jego produkcja wzrosła. W 1976 pojawiły się dwie edycje limitowane: Black Trans Am oraz Gold Trans Am.

W 1977 roku model został znacznie zmodernizowany, pojawiły się m.in. cztery kwadratowe reflektory oraz jednoczęściowy zderzak przedni. W tym roku również Firebird Trans Am wystąpił w filmie „Mistrz kierownicy ucieka”. W efekcie odmiana Trans Am stanowiła niemal połowę sprzedaży Firebirda. W kolejnych latach auto w dalszym ciągu modernizowano, a w 1982 roku pojawił się całkowicie nowy model.

Klasyczny Pontiac Trans Am – gwiazda amerykańskiej motoryzacji

Trzecia generacja Pontiaca Firebird w wersji Trans Am pojawiła się w tym samym roku, co serial „Nieustraszony”, w którym modelem wyposażonym w sztuczną inteligencję jeździł David Hasselhoff. Auto było lżejsze od poprzednika i zdecydowanie bardziej nowoczesne. Jego sylwetka stała się opływowa i dynamiczna. Z przodu wprowadzono kolumny MacPhersona, co w rezultacie zaowocowało znaczną poprawą właściwości jezdnych.

Trzecia generacja klasycznego Pontiaca Firebird była wciąż rozwijana tak jak poprzednie odsłony tego modelu. W 1992 roku zastąpił ją Firebird czwartej generacji, który był jednocześnie ostatnim wcieleniem tego samochodu.