Wystaw

Pontiac Firebird Trans Am

Pontiac Firebird to klasyczny model typu pony car, który powstawał w latach 1967-2002. Przez ten czas zaprezentowano cztery generacje tego samochodu. Model stał się również gwiazdą ekranu, auto w odmianie Trans Am wystąpiło w filmie „Mistrz kierownicy ucieka”, a w serialu „Nieustraszony” ten klasyczny model wykorzystywał sztuczną inteligencję nazwaną K.I.T.T. (Knight Industries Two Thousand).

Znaleźliśmy 15 ogłoszeń
Pontiac Firebird Trans Am 3gen 5.0 V8 TBI 1991
Pontiac Firebird Trans Am 3gen 5.0 V8 TBI - 1991
Ząbki 103 046 KM
60 000 zł
Pontiac Firebird Trans Am T/A 6.6 1976
Pontiac Firebird Trans Am T/A 6.6 - 1976
Nynäshamn 93 559 KM
118 000 zł
Pontiac Firebird Trans Am v8 1986
Pontiac Firebird Trans Am v8 - 1986
Lubin 30 000 KM
33 000 zł
Reklama
Znajdź idealną oponę
Pontiac Firebird Trans Am - legenda

Pierwsza generacja Pontiaca Firebird powstawała do 1969 roku. Poszczególne roczniki różniły się między sobą. Wersja na 1968 cechowała się m.in. zmienionym położeniem kierunkowskazów oraz dodatkowymi lampami obrysowymi, a także innymi elementami zawieszenia. Zastosowano również mocniejsze silniki. Firebird I z ostatniego rocznika miał znacznie zmodernizowane nadwozie o poprawionej ergonomii oraz wspomaganie kierownicy o zmiennym przełożeniu. W 1969 roku po raz pierwszy pojawiła się również odmiana Trans Am.

Pontiac Firebird Trans Am 1991
Pontiac Firebird Trans Am - 1991
Tomaszów Mazowiecki 200 000 KM
30 800 zł
Pontiac Firebird V8 1976
Pontiac Firebird V8 - 1976
Warszawa 96 700 KM
61 500 zł
Pontiac Firebird V8 Trans Am 1979
Pontiac Firebird V8 Trans Am - 1979
Zdzieszowice 111 111 KM
79 000 zł
Pontiac Firebird Trans Am 1994
Pontiac Firebird Trans Am - 1994
Warszawa 142 000 KM
49 999 zł
Pontiac Firebird Trans Am 1994
Pontiac Firebird Trans Am - 1994
Wrocław 183 000 KM
39 000 zł
Pontiac Firebird 1967
Pontiac Firebird - 1967
Poznań 160 000 KM
119 800 zł
Pontiac Firebird I 1967
Pontiac Firebird I - 1967
Poznań 160 000 KM
124 800 zł
Pontiac Firebird Trans Am 1978
Pontiac Firebird Trans Am - 1978
Warszawa 57 000 KM
139 000 zł
Pontiac Firebird Trans Am 1986
Pontiac Firebird Trans Am - 1986
Warszawa 200 000 KM
40 000 zł
Pontiac Firebird Trans Am 1994
Pontiac Firebird Trans Am - 1994
Warszawa 137 200 KM
29 500 zł
Pontiac Firebird Trans Am LT1 1988
Pontiac Firebird Trans Am LT1 - 1988
Jastrzębie-Zdrój 100 000 KM
42 900 zł
Pontiac Firebird Trans Am 1979
Pontiac Firebird Trans Am - 1979
Chojnice 100 000 KM
80 000 zł

Klasyczny Pontiac Firebird – wyjątkowy pony car

Druga generacja Firebirda pojawiła się w 1970 roku. Podobnie jak w poprzedniku pod maską znalazły się silniki 6- i 8-cylindrowe. Auto było również stale udoskonalane. W 1971 roku dodano fotele kubełkowe oraz dłuższe drzwi ułatwiające wsiadanie. Rok później rynek samochodów w USA dotknął kryzys. Nowe przepisy wymusiły wzmocnienie pasa przedniego i modernizację silników, która obniżała moc maksymalną.

Firebird przetrwał trudny okres. W 1974 roku dostosowano zderzaki modelu do nowych przepisów federalnych. Zmieniono przy tym linię tylnego zderzaka oraz dodano lampy tylne ze zintegrowanymi światłami: stopu, cofania oraz kierunkowskazami. W kolejnym roczniku kierunkowskazy przeniesiono ze zderzaka na atrapę chłodnicy. W każdej wersji silnikowej pojawił się katalizator. Przywrócenie topowej wersji silnikowej o oznaczeniu 455 pozwoliła odzyskać popularność modelu i jego produkcja wzrosła. W 1976 pojawiły się dwie edycje limitowane: Black Trans Am oraz Gold Trans Am.

W 1977 roku model został znacznie zmodernizowany, pojawiły się m.in. cztery kwadratowe reflektory oraz jednoczęściowy zderzak przedni. W tym roku również Firebird Trans Am wystąpił w filmie „Mistrz kierownicy ucieka”. W efekcie odmiana Trans Am stanowiła niemal połowę sprzedaży Firebirda. W kolejnych latach auto w dalszym ciągu modernizowano, a w 1982 roku pojawił się całkowicie nowy model.

Klasyczny Pontiac Trans Am – gwiazda amerykańskiej motoryzacji

Trzecia generacja Pontiaca Firebird w wersji Trans Am pojawiła się w tym samym roku, co serial „Nieustraszony”, w którym modelem wyposażonym w sztuczną inteligencję jeździł David Hasselhoff. Auto było lżejsze od poprzednika i zdecydowanie bardziej nowoczesne. Jego sylwetka stała się opływowa i dynamiczna. Z przodu wprowadzono kolumny MacPhersona, co w rezultacie zaowocowało znaczną poprawą właściwości jezdnych.

Trzecia generacja klasycznego Pontiaca Firebird była wciąż rozwijana tak jak poprzednie odsłony tego modelu. W 1992 roku zastąpił ją Firebird czwartej generacji, który był jednocześnie ostatnim wcieleniem tego samochodu.