Wystaw

Pontiac Firebird Trans Am

Pontiac Firebird to klasyczny model typu pony car, który powstawał w latach 1967-2002. Przez ten czas zaprezentowano cztery generacje tego samochodu. Model stał się również gwiazdą ekranu, auto w odmianie Trans Am wystąpiło w filmie „Mistrz kierownicy ucieka”, a w serialu „Nieustraszony” ten klasyczny model wykorzystywał sztuczną inteligencję nazwaną K.I.T.T. (Knight Industries Two Thousand).

Znaleźliśmy 14 ogłoszeń
Pontiac Firebird Trans Am T/A 6.6 1976
Pontiac Firebird Trans Am T/A 6.6 - 1976
Nynäshamn 93 559 KM
118 000 zł
Pontiac Firebird Trans Am v8 1986
Pontiac Firebird Trans Am v8 - 1986
Lubin 30 000 KM
33 000 zł
Pontiac Firebird Trans Am 1991
Pontiac Firebird Trans Am - 1991
Tomaszów Mazowiecki 200 000 KM
30 800 zł
Reklama
Zamów części samochodowe z rabatem
Pontiac Firebird Trans Am - legenda

Pierwsza generacja Pontiaca Firebird powstawała do 1969 roku. Poszczególne roczniki różniły się między sobą. Wersja na 1968 cechowała się m.in. zmienionym położeniem kierunkowskazów oraz dodatkowymi lampami obrysowymi, a także innymi elementami zawieszenia. Zastosowano również mocniejsze silniki. Firebird I z ostatniego rocznika miał znacznie zmodernizowane nadwozie o poprawionej ergonomii oraz wspomaganie kierownicy o zmiennym przełożeniu. W 1969 roku po raz pierwszy pojawiła się również odmiana Trans Am.

Pontiac Firebird V8 1976
Pontiac Firebird V8 - 1976
Warszawa 96 700 KM
61 500 zł
Pontiac Firebird V8 Trans Am 1979
Pontiac Firebird V8 Trans Am - 1979
Zdzieszowice 111 111 KM
79 000 zł
Pontiac Firebird Trans Am 1994
Pontiac Firebird Trans Am - 1994
Warszawa 142 000 KM
49 999 zł
Pontiac Firebird Trans Am 1994
Pontiac Firebird Trans Am - 1994
Wrocław 183 000 KM
39 000 zł
Pontiac Firebird 1967
Pontiac Firebird - 1967
Poznań 160 000 KM
119 800 zł
Pontiac Firebird I 1967
Pontiac Firebird I - 1967
Poznań 160 000 KM
124 800 zł
Pontiac Firebird Trans Am 1978
Pontiac Firebird Trans Am - 1978
Warszawa 57 000 KM
139 000 zł
Pontiac Firebird Trans Am 1986
Pontiac Firebird Trans Am - 1986
Warszawa 200 000 KM
40 000 zł
Pontiac Firebird Trans Am 1994
Pontiac Firebird Trans Am - 1994
Warszawa 137 200 KM
29 500 zł
Pontiac Firebird Trans Am LT1 1988
Pontiac Firebird Trans Am LT1 - 1988
Jastrzębie-Zdrój 100 000 KM
42 900 zł
Pontiac Firebird Trans Am 1979
Pontiac Firebird Trans Am - 1979
Chojnice 100 000 KM
80 000 zł

Klasyczny Pontiac Firebird – wyjątkowy pony car

Druga generacja Firebirda pojawiła się w 1970 roku. Podobnie jak w poprzedniku pod maską znalazły się silniki 6- i 8-cylindrowe. Auto było również stale udoskonalane. W 1971 roku dodano fotele kubełkowe oraz dłuższe drzwi ułatwiające wsiadanie. Rok później rynek samochodów w USA dotknął kryzys. Nowe przepisy wymusiły wzmocnienie pasa przedniego i modernizację silników, która obniżała moc maksymalną.

Firebird przetrwał trudny okres. W 1974 roku dostosowano zderzaki modelu do nowych przepisów federalnych. Zmieniono przy tym linię tylnego zderzaka oraz dodano lampy tylne ze zintegrowanymi światłami: stopu, cofania oraz kierunkowskazami. W kolejnym roczniku kierunkowskazy przeniesiono ze zderzaka na atrapę chłodnicy. W każdej wersji silnikowej pojawił się katalizator. Przywrócenie topowej wersji silnikowej o oznaczeniu 455 pozwoliła odzyskać popularność modelu i jego produkcja wzrosła. W 1976 pojawiły się dwie edycje limitowane: Black Trans Am oraz Gold Trans Am.

W 1977 roku model został znacznie zmodernizowany, pojawiły się m.in. cztery kwadratowe reflektory oraz jednoczęściowy zderzak przedni. W tym roku również Firebird Trans Am wystąpił w filmie „Mistrz kierownicy ucieka”. W efekcie odmiana Trans Am stanowiła niemal połowę sprzedaży Firebirda. W kolejnych latach auto w dalszym ciągu modernizowano, a w 1982 roku pojawił się całkowicie nowy model.

Klasyczny Pontiac Trans Am – gwiazda amerykańskiej motoryzacji

Trzecia generacja Pontiaca Firebird w wersji Trans Am pojawiła się w tym samym roku, co serial „Nieustraszony”, w którym modelem wyposażonym w sztuczną inteligencję jeździł David Hasselhoff. Auto było lżejsze od poprzednika i zdecydowanie bardziej nowoczesne. Jego sylwetka stała się opływowa i dynamiczna. Z przodu wprowadzono kolumny MacPhersona, co w rezultacie zaowocowało znaczną poprawą właściwości jezdnych.

Trzecia generacja klasycznego Pontiaca Firebird była wciąż rozwijana tak jak poprzednie odsłony tego modelu. W 1992 roku zastąpił ją Firebird czwartej generacji, który był jednocześnie ostatnim wcieleniem tego samochodu.