Lancia Fulvia to jedno z najbardziej pamiętnych dzieł włoskiego producenta samochodów, Lancia. Produkowana między 1963 a 1976 rokiem Fulvia jest często uznawana za wyjątkowo ważne osiągnięcie Lancii pod względem inżynierii i stylu.
Fulvia debiutowała jako mały, elegancki sedan, ale to wersja coupe, wprowadzona w 1965 roku, najbardziej zapadła w pamięć. Projekt nadwozia coupe, autorstwa Piero Castagnero, stanowił kwintesencję włoskiego stylu lat 60. – prostych, czystych linii i klasycznej elegancji.
Fulvia była napędzana silnikiem V4 o pojemności od 1.1 do 1.6 litra, zamontowanym pod kątem w przedniej części samochodu. Taki układ umożliwił uzyskanie niewielkiego rozstawu osi, co przekładało się na wyjątkowe własności jezdne.
Fulvia była także wyjątkowo udanym samochodem sportowym. Model wygrał wiele rajdów na początku lat 70., w tym prestiżowy Rajd Monte Carlo w 1972 roku. Wydajniejsze wersje rajdowe, znane jako Fulvia HF, są do dziś uważane za jedne z najlepszych klasycznych samochodów rajdowych.
W 1972 roku Fulvia przeszła delikatny lifting, z subtelnymi zmianami w stylizacji i kilkoma technicznymi usprawnieniami. Produkcję Fulvii zakończono w 1976 roku, kiedy to model został zastąpiony przez Lancię Beta.
Fulvia jest dziś ceniona zarówno za swój piękny design, jak i za zaawansowaną na swoje czasy technikę. To jeden z najbardziej poszukiwanych klasycznych modeli Lancii, stanowiący istotny rozdział w historii marki i włoskiej motoryzacji.