Wystaw

Buick Riviera

Buick Riviera był prawdziwą legendą motoryzacji, produkowaną od 1962 do 1999 roku (z wyjątkiem roku 1994). Ten amerykański krążownik szos klasyfikowany był jako pojazd luksusowy, a jego nazwa bezpośrednio nawiązywała do Riwiery Francuskiej. Buick Riviera doceniany był zarówno przez kierowców, jak i dziennikarzy motoryzacyjnych.

Znaleźliśmy 7 ogłoszeń
Buick Riviera 1968
Buick Riviera - 1968
Jarosław 4 000 KM
119 000 zł
Buick Riviera 1973
Buick Riviera - 1973
Malbork 120 000 KM
95 000 zł
Buick Riviera Gran Sport 455 1973
Buick Riviera Gran Sport 455 - 1973
Sosnowiec 79 000 KM
139 000 zł
Reklama
Znajdź idealną oponę
Buick Riviera - legenda

Model Riviera miał być odpowiedzią Buicka na odnoszącego sukcesy Thunderbirda, produkowanego przez markę Ford. Zamysł na ten model był prosty – Riviera miała być dwudrzwiowym pojazdem klasy premium, łączącym w sobie wyjątkową stylistykę z ponadprzeciętnymi osiągami. Za opracowanie modelu Riviera w pierwszej generacji odpowiadał Ned Nickles. Buick Riviera był początkowo produkowany jako pojazd z tylnym napędem, jednak w 1979 roku marka zdecydowała się zastosować napęd na przednie koła, który stosowany był już do końca produkcji.

Buick Riviera 7.0 V8 1968
Buick Riviera 7.0 V8 - 1968
Zamość 103 000 KM
99 000 zł
Buick Riviera 455 1971
Buick Riviera 455 - 1971
Olkusz 100 000 KM
92 000 zł
Buick Riviera 1957
Buick Riviera - 1957
Poznań 64 000 KM
86 999 zł
Buick Riviera 1973
Buick Riviera - 1973
Malbork 119 800 KM
85 000 zł

Buick Riviera – amerykański klasyk, nawiązujący stylistyką do łodzi

Buick Riviera z lat 70. charakteryzował się niemal całkowicie zmienioną stylistyką względem swoich poprzedników. Inżynierowie zdecydowali się upodobnić auto do łodzi, a za projekt odpowiedzialny był zespół zarządzany przez Billa Mitchella. Trzecią generację Riviery zaprojektował Jerry Hirscherberg, który później współpracował z Nissanem.

Silnik w tym modelu również przeszedł pewne modyfikacje. Początkowo jednostka 455 in³ mogła pochwalić się mocą wynoszącą 315 KM (Gran Sport 330 KM), jednak aby sprostać wymaganiom postawionym przez amerykańską Agencję Ochrony Środowiska (EPA), Buick był zmuszony zmniejszyć stopień kompresji silnika, co poskutkowało spadkiem mocy do poziomu 255 KM, a w wersji Gran Sport 265 KM. Pomimo tych zmian Riviera nadal pozostała szybkim samochodem.

Buick Riviera – popularny krążownik szos, ale nie w latach swojej świetności

Chociaż wśród kolekcjonerów najbardziej kultowa jest obecnie trzecia generacja Buicka Rivery, to w momencie oferowania tego modelu w salonach nie był on bardzo popularny. W pierwszym roku sprzedaży samochód nabyło jedynie 34 tys. osób, co było znacznie gorszym wynikiem w porównaniu z poprzednią generacją. Marka próbowała ratować sytuację delikatnym faceliftingiem z 1972 roku, w którym pojazd otrzymał nową kratkę wlotu powietrza, masywniejsze zderzaki i odświeżone lampy tylne. Zmiany nastąpiły także, jeśli chodzi o technikalia – wersja z 1972 roku otrzymała nowy układ chłodzenia i silniki o mocach: 225 KM i 250 KM. Niestety sprzedaż utrzymała się na podobnym poziomie.