Wystaw

Suzuki GS

Historia klasycznych motocykli Suzuki GS sięga lat 70. XX wieku, kiedy japoński producent wprowadził na rynek tę serię modeli sportowych i turystycznych. Seria GS zdobyła uznanie dzięki swoim niezawodnym, wydajnym silnikom oraz świetnej konstrukcji ramy i zawieszenia, które sprawiały, że motocykle te były popularne zarówno wśród początkujących, jak i bardziej doświadczonych motocyklistów.

Znaleźliśmy 5 ogłoszeń
Suzuki  Gs 1000 1981
Suzuki Gs 1000 - 1981
Wolczyn 80 000 KM
5 700 zł
Suzuki GS 300L 1984
Suzuki GS 300L - 1984
Wolbrom 6 400 KM
7 777 zł
Suzuki  GS 850G 1979
Suzuki GS 850G - 1979
pomorskie/warmińsko-mazurskie 86 000 KM
11 500 zł
Reklama
Zamów części samochodowe z rabatem
Suzuki GS - legenda

Początek historii motocykli Suzuki GS datuje się na rok 1976, kiedy to firma wprowadziła na rynek model GS400, który był pierwszym motocyklem Suzuki z dwucylindrowym silnikiem o czterosuwowym cyklu pracy. Wcześniej firma Suzuki koncentrowała się głównie na produkcji dwusuwowych motocykli, ale rosnąca konkurencja ze strony innych producentów z Kraju Kwitnącej Wiśni zmusiła firmę do przejścia na czterosuwowe jednostki napędowe.

Suzuki  GS 550  Cafe Racer 1979
Suzuki GS 550 Cafe Racer - 1979
Włocławek 150 KM
24 000 zł
Suzuki GS 110X Katana 1982
Suzuki GS 110X Katana - 1982
Stoczek Łukowski 29 000 KM
19 999 zł

Kolejne klasyczne motocykle Suzuki z serii GS

W 1977 roku Suzuki wprowadziło kolejne modele z serii GS, takie jak GS550 i GS750, które wyposażono w czterocylindrowe silniki o większej pojemności. Dzięki temu mogły one zapewnić wyższe osiągi i większe możliwości. Wprowadzono także sportowe odmiany tych modeli, oznaczone dodatkową literą „E”. Wykorzystano w nich m.in. usportowione zawieszenie i agresywniejszą sylwetkę.

Na początku lat 80. Suzuki kontynuowało rozwój serii GS, wprowadzając na rynek następne wersje, takie jak GS650 i GS1100. Szczególnie istotnym dla marki okazał się model GS1100, który pojawił się w 1980 roku. Był to pierwszy motocykl Suzuki, który zdobył tytuł „Motocykl Roku” w rankingu amerykańskiego magazynu Cycle World. GS1100 wykorzystywał również pionierską technologię zawieszenia „Full Floater”, która przyczyniła się do znacznej poprawy jakości jazdy.

W miarę jak technologia ewoluowała, Suzuki wprowadzało coraz bardziej zaawansowane rozwiązania, co ostatecznie doprowadziło do zastąpienia modeli GS nową serią GSX. Wprowadziła ona szereg innowacji, takich jak chłodzenie cieczą i elektroniczne wtryski paliwa. Mimo to, motocykle Suzuki GS z lat 70. i 80. pozostają ikonami klasycznej motoryzacji i są cenione przez miłośników motocykli z całego świata.

Motocykle Suzuki GS z dawnych lat – wciąż cenione i użytkowane

Współcześnie klasyczne motocykle Suzuki GS są doceniane za swoją prostotę, niezawodność i unikalny styl, który przeplata elementy sportowe z wygodą motocykli turystycznych. Ze względu na swoją długą i bogatą historię, modele z serii GS wzbudzają zainteresowanie niektórych kolekcjonerów i entuzjastów klasycznych motocykli. Wiele egzemplarzy z tej serii zostało starannie odrestaurowanych, a inne nadal służą podczas codziennej jazdy.

Jednym z powodów, dla których klasyczne motocykle Suzuki GS są tak popularne, jest ich uniwersalność. Dzięki szerokiej rozpiętości wersji silnikowych – od małych, dwucylindrowych maszyn, jak GS400 po czterocylindrowe GS1100 – modele GS są dostosowane do początkujących oraz wprawionych jeźdźców. Ponadto, części zamienne do serii GS są stosunkowo łatwo dostępne, co ułatwia konserwację i naprawę tych klasycznych maszyn.

Klasyczne motocykle Suzuki GS od dawnych lat są uważane za niezwykle niezawodne i wytrzymałe. Ich czterosuwowe, chłodzone powietrzem silniki są znane z doskonałej wytrzymałości i długowieczności, co czyni je idealnymi maszynami dla tych, którzy cenią prostotę i niezawodność. To właśnie te cechy sprawiły, że seria GS zyskała status kultowej i zasłużyła na swoje zaszczytne miejsce w historii motoryzacji.