Wystaw
  • Jaguar XJ XJR6 4.0 Supercharged X306 MANUAL 1995 - zdjęcie główne
  • Jaguar XJ XJR6 4.0 Supercharged X306 MANUAL 1995 - zdjęcie dodatkowe nr 1
  • Jaguar XJ XJR6 4.0 Supercharged X306 MANUAL 1995 - zdjęcie dodatkowe nr 2
  • Jaguar XJ XJR6 4.0 Supercharged X306 MANUAL 1995 - zdjęcie dodatkowe nr 3
  • Jaguar XJ XJR6 4.0 Supercharged X306 MANUAL 1995 - zdjęcie dodatkowe nr 4
  • Jaguar XJ XJR6 4.0 Supercharged X306 MANUAL 1995 - zdjęcie dodatkowe nr 5
  • Jaguar XJ XJR6 4.0 Supercharged X306 MANUAL 1995 - zdjęcie dodatkowe nr 6
  • Jaguar XJ XJR6 4.0 Supercharged X306 MANUAL 1995 - zdjęcie dodatkowe nr 7
  • Jaguar XJ XJR6 4.0 Supercharged X306 MANUAL 1995 - zdjęcie główne miniaturka
  • Jaguar XJ XJR6 4.0 Supercharged X306 MANUAL 1995 - zdjęcie dodatkowe nr 1 miniaturka
  • Jaguar XJ XJR6 4.0 Supercharged X306 MANUAL 1995 - zdjęcie dodatkowe nr 2 miniaturka
  • Jaguar XJ XJR6 4.0 Supercharged X306 MANUAL 1995 - zdjęcie dodatkowe nr 3 miniaturka
  • Jaguar XJ XJR6 4.0 Supercharged X306 MANUAL 1995 - zdjęcie dodatkowe nr 4 miniaturka
  • Jaguar XJ XJR6 4.0 Supercharged X306 MANUAL 1995 - zdjęcie dodatkowe nr 5 miniaturka
  • Jaguar XJ XJR6 4.0 Supercharged X306 MANUAL 1995 - zdjęcie dodatkowe nr 6 miniaturka
  • Jaguar XJ XJR6 4.0 Supercharged X306 MANUAL 1995 - zdjęcie dodatkowe nr 7 miniaturka

Jaguar XJ XJR6 4.0 Supercharged X306 MANUAL - 1995

1995
89 000 km
3 980 cm3
326 KM
Benzyna
80 000 zł do negocjacji
Lokalizacja: Łódź
Sprzedający: SEBASTIAN *****
Dodane 3 czerwca 2025
Liczba wyświetleń: 54
Reklama
Zamów części samochodowe z rabatem
Szczegóły
Marka Jaguar Model XJ VIN SAJJPALF8BJ748163 Rocznik 1995 Kolor Granatowy Moc 326 KM Skrzynia biegów Manualna Przebieg 89 000 km Rodzaj paliwa Benzyna Generacja XJR6 4.0 Supercharged X306 MANUAL Pojemność 3 980 cm3
Wyposażenie
  • Działająca klimatyzacja, tempomat, pełna elektryka
Opis

JAGUAR XJR6 4.0 Supercharged X306 SALON PL, MANUAL !!!

ROK PRODUCJI 1995

PRZEBIEG 89 000km

Garażowany, pełen komplet dokumentów instrukcji



W 2004 odkupiony przez dwóch miłośników motoryzacji od pierwszego właściciela z Singapuru , który kupił ten wyjątkowy pojazd z Polskim salonie Jaguara ( mamy wszystkie oryginalne dokumenty, instrukcje obsługi itp w tym zamówienie oraz umowę z Jaguara)



Stan techniczny bardzo dobry- z technicznych rzeczy do zrobienia linki zmiany biegów (zastane w koszulkach, auto ostatnio więcej stoi)



Stan wizualny również bardzo dobry, piękny lakier typu kameleon - pełen lakier w roku 2004, brak rdzy



Ogłoszenie grzecznościowe





Jednorożec wśród Jaguarów Wyprodukowano 6547 egzemplarzy XJR6, ale tylko 268 z manualną skrzynią biegów ? i tylko 160 z nich miało kierownicę po lewej stronie.



W Niemczech wyprodukowano 22 egzemplarze, a w Austrii 7, co oznacza, że ten samochód widuje się rzadziej niż słońce w Anglii. Jeśli jesteś prawdziwym entuzjastą Jaguara, to jest to samochód Twoich marzeń - idealne połączenie elegancji, wydajności i ekskluzywności.

Do znanych już wcześniej modeli dołączyła także bardziej sportowa wersja XJR z pierwszym doładowanym silnikiem sprężarką mechaniczną firmy Eaton model M90 o doładowaniu 0,7 bara. Ten model Jaguara wyposażony był w 3-drożny katalizator i sondę Lambda. Był to pierwszy model z doładowaniem sprężarką mechaniczną w historii marki Jaguar i drugi w ogóle doładowany po ultra super samochodzie o nazwie XJ 220. Kod silnika zyskał literę "S" od słowa sport i nosił obecnie pełną nazwę (AJ16S). Silnik bazował na zwykłej wersji 4,0l, ale dzięki sprężarce i chłodnicy ładowanego powietrza chłodzonej wodą, moc wzrosła o blisko 33% z 241 od 320 KM do 326 KM, a moment obrotowy o prawie 37% z 375 do 512 Nm. Przy czym już od 2000 do 4000 obrotów na minutę było dostępne nie mniej niż 400 Nm. Niższe, sportowe zawieszenie o prześwicie 10 mm mniejszym od zwykłych modeli serii XJ i oponom o niższym profilu (255/45 ZR17) zmniejszyło komfort jazdy, lecz poprawiło prowadzenie i stabilność. Wersja XJR z pięciobiegową manualną skrzynią biegów Getrag 290 była proponowana jako standardowa z uwagi na sportowe aspiracje modelu, lecz klienci w 95% wybierali alternatywę w postaci 4-biegowej skrzyni automatycznej 4L80E produkcji GM, stosowanej również w wersjach XJ12 oraz Daimler Double Six.

Jaguar XJR6 z manualną skrzynią biegów - brytyjski samochód sypialny z wyścigowym DNA Kiedy Jeremy Clarkson testował Jaguara XJR dla Top Gear w 1994 roku, nie był po prostu zachwycony - był zelektryzowany. W lutym 1995 roku umieścił go nawet na swojej liście pięciu ?największych faworytów wszech czasów?, obok takich ikon jak Dodge Viper, Aston Martin Vantage, Ford Escort Cosworth i Ferrari 355. I dlaczego? Ponieważ ten Jaguar był wilkiem w eleganckim brytyjskim garniturze. Manualna skrzynia biegów dla prawdziwych kierowców - nie sztuczka, ale objawienie XJR6 był już świetnym samochodem fabrycznie, ale z rzadką manualną skrzynią biegów Getrag 290 stał się luksusowym samochodem sypialnym z wyścigowym DNA. Rezultat? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w mniej niż sześć sekund i prędkość maksymalna ponad 265 km/h. W połowie lat 90. oznaczało to, że XJR6 był w tej samej lidze co Porsche, Ferrari i Lamborghini. Ale w przeciwieństwie do nich wyglądał jak normalny brytyjski sedan ? idealny dla miłośników motoryzacji, którzy lubią trzymać swoje atuty w rękawie