✨CHEVROLET CORVETTE ZR-1✨
We speak English
Legenda sportowych samochodów USA
✨375ps!✨
300km/h!
Stan techniczny bardzo dobrzej
CENA BRUTTO 73800PLN
CENA NETTO 60000PLN
Wystawiam Pełną fakturę VAT 23%
Kiedy oryginalna Corvette ZR-1 zadebiutowała w 1989 roku, główną historią był jej silnik. Zaprojektowany przez Lotusa całkowicie aluminiowy V8 ZR-1 o pojemności 5,7 litra, nazwany LT5, był pierwszą i jedyną korwetą z podwójnymi krzywkami górnymi i czterema zaworami na cylinder, i był dobry na 375 KM, 0-100 4.5 sek. Ponad 300km/h w swoim czasie. Co ciekawe, sam Chevy nie zbudował tego silnika, zamiast tego produkując produkcję do działu MerCruiser Mercury Marine.
Chevrolet wybrał MerCruiser częściowo ze względu na swoje doświadczenie w pracy z aluminium, które zostało dobrze wykorzystane w LT5. Korzystając ze zautomatyzowanych maszyn, około 95 procent wiercenia, wytaczania i obróbki LT5 zostało ukończonych w MerCruiser.
Wszystkie tolerancje LT5 zostały również sprawdzone za pomocą automatycznych maszyn, ponieważ musiały znajdować się w granicach siedmiu mikronów od specyfikacji Chevy. Znaczna część końcowego montażu została jednak ukończona ręcznie, a każdy silnik został umieszczony na hamowni w celu przetestowania przed wysłaniem do Chevy.
Dbałość MerCruiser o szczegóły całkowicie pasowała do silnika takiego jak LT5, który do dziś pozostaje legendą. Tak wspaniały silnik, Chevy przywrócił swoją nazwę dla nowego ZR1.
ZR-1 napędzany LT5 pobił rekord świata na torze testowym Firestone w Fort Stockton w Teksasie, kiedy zespół kierowców pod kierownictwem Tommy'ego Morrisona pokonał 24-godzinny znak wytrzymałości prawie o 15 km/h, osiągając średnią 175,9 mil/h ponad 4221 mile. Dwa lata później ZR-1 wziął flagę w szachownicę w 24-godzinnym wyścigu World Challenge w Kanadzie, a drugi zajął drugie miejsce.
Aby upamiętnić wyjątkowy mały blok LT5 DOHC, Mercury Marine wystawia Corvette ZR-1 z 1990 r. W swojej siedzibie w Stillwater w stanie Oklahoma. LT5 nadal pozostaje jedynym DOHC Chevy małym blokiem silnika, jaki kiedykolwiek wyprodukowano, co czyni go bardzo pożądanym kawałkiem historii motoryzacji. Fakt, że tak wielkie nazwiska w inżynierii silników połączyły siły, aby zbudować LT5, jest kolejnym świadectwem współpracy i pracy zespołowej.