BMW 635 CSi E24 może poszczycić się jedną z najbardziej rozpoznawalnych sylwetek w historii marki. Karoseria projektu Paula Bracq’a jest urzekająca, wygląda wspaniale z każdej strony, wielu uważa je nawet za najlepiej wyglądające BMW w historii. Były nawet kręgi, w których samochód nazywano “bawarskim Ferrari” i nie było to określenie pozbawione podstaw. To wóz, który gwarantuje wspaniałe połączenie komfortu i pewnej, stabilnej jazdy. Ten egzemplarz wyprodukowany został w europejskiej specyfikacji, dużą część swojego życia spędził w słonecznej Kalifornii, a ostatnie jego lata to proces gruntownej renowacji w Polsce. Auto zostało obniżone, usztywnione, udekorowane customowymi felgami i wysokogatunkową skórą. Prezentuje się salonowo, choć z pewnością zapewni ogromną ilość przyjemności nie tylko w statecznym defilowaniu, ale i w szybkiej jeździe. W końcu manualna skrzynia biegów w układzie “dog-leg” to zawsze jest atrybut, który kusi wytrawnych kierowców
BMW 635 CSi CS1 E24
Rocznik: 1982
Przebieg: 161000 km
Pojemność: 3406 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 218 KM
Cena: 149000 PLN
BMW E24 635 CSi, które jest przedmiotem ogłoszenia, to egzemplarz wyprodukowany we wrześniu 1982 roku na rynek niemiecki, który próbowano sprowadzić do USA w ramach “grey import”. W 1992 roku zostało sprowadzone do USA (Kalifornia), gdzie zostało zgłoszone jako nowe auto. Ponieważ auto nowe nie było, numer nie przeszedł i auto zostało zatrzymane przez tamtejszy Urząd Celny.
Oficjalnie na terenie USA zarejestrowana została dopiero w 1994 roku.
Do dnia eksportu rekin zrobił po ulicach Kalifornii około 100.000 mil i wrócił do Europy.
Dzięki słonecznemu klimatowi auto zachowało się w fenomenalnej kondycji blacharskiej, na karoserii nie było śladów rdzy, co widać na zdjęciu ze zdjętym lakierem.
Jego aktualny przebieg to 160740 km – zostały zamontowane w nim europejskie zegary, co jest również uwzględnione w CEPIKU.
Pomimo tego przebiegu jego obecny stan przypomina raczej auto nowe