Menu

OTOKLASYKI - Internetowa giełda klasków - Najciekawsze klasyczne youngtimery samochody i motocykle.

Ford Model T 1915 - 149 900 pln

Dodane 02 maja 2021 ID: 1768
Ford Model T- Rok 1915 - Kolor Czarny
Ford Model T- Rok 1915 - Kolor Czarny
Ford Model T- Rok 1915 - Kolor Czarny
Ford Model T- Rok 1915 - Kolor Czarny
Ford Model T- Rok 1915 - Kolor Czarny
Ford Model T- Rok 1915 - Kolor Czarny
Ford Model T- Rok 1915 - Kolor Czarny
Ford Model T- Rok 1915 - Kolor Czarny
Ford Model T- Rok 1915 - Kolor Czarny
Ford Model T- Rok 1915 - Kolor Czarny
Ford Model T- Rok 1915 - Kolor Czarny
Ford Model T- Rok 1915 - Kolor Czarny
Ford Model T- Rok 1915 - Kolor Czarny
  • Marka

    Ford

  • Rocznik

    1915

  • Przebieg

    5 km

  • Pojemność

    2960 cm³

  • Rodzaj paliwa

    Benzyna

  • Skrzynia biegów

    Manualna

  • Moc

    16 KM

  • Kolor

    Czarny

149 900 PLN

OPIS

FORD model "T" pierwszy popularny samochód amerykański produkowany masowo o wyjątkowej wytrzymałości i wszechstronności zastosowań. Produkowany z wykorzystaniem unikalnych i najnowocześniejszych wówczas rozwiązań technicznych.

*Nadwozie otwarte (roadster), 1-drzwiowe, z karoserią oparta na ramie ze stalowych kształtowników i wzmacniane drewnem. Nakładany miękki dach podtrzymywany składanym stelażem. Dzielona i składana szyba przednia.
*Zawieszenie zależne na przedniej sztywnej belce i sztywnym tylnym moście. Długie wahacze skośne i dwa poprzeczne resory piórowe. Cztery koła drewniane niewymienne z oponami fartuchowymi. Ogumienie pneumatyczne, dętkowe o wymiarach: przód: 30x3,00 tył: 30x3,50 firmy Firestone.
*Silnik gaźnikowy, czterocylindrowy, rzędowy czterosuwowy, dolnozaworowy, o pojemności skokowej 2960ccm i stopniu sprężania 4:1. Moc maksymalna 16,5 kW (22,5 KM) przy 1600 obr./min, maksymalny moment obrotowy 8 kgm przy 900 obr/min. Blok silnika żeliwny. Gaźnik zasilany opadowo. Brak filtru powietrza. Chłodzenie cieczą z obiegiem termosyfonowym i wentylatorem.
*Układ napędowy na tylną oś. Planetarna skrzynia biegów sterowana pedałami o 2 przełożeniach do przodu i jednym do tyłu. Przekładnia główna stożkowa o przełożeniu 3,63 : 1.
*Hamulec główny mechaniczny, bębnowy, taśmowy, bez wspomagania, działający tylko na koła tylne. hamulec awaryjny ręczny mechaniczny na tylne koła. Hamulec postojowy - przez włączanie biegu bezpośredniego.
*Układ kierowniczy: Przekładnia kierownicza planetarna o przełożeniu 5:1 bez wspomagania z systemem dźwigni sterujących zwrotnicami. Wał kierownicy jednoczęściowy, obudowany. Kierownica zamontowana po lewej stronie auta.
*Oświetlenie drogowe elektryczne jednoświatłowe, oświetlenie pozycyjne - naftowe. Sygnał dźwiękowy jednotonowy, pneumatyczny.

Rok produkcji: 1915
Nr nadwozia: 796379
Pojazd wpisany w Wojewódzkim Urzędzie Ochrony Zabytków w Warszawie.

Samochód używany i eksponowany jako składnik prywatnej kolekcji zabytkowych pojazdów. Stan techniczny samochodu oryginalny i dobry. Serwis wykonywany na bieżąco. Elementy metalowe podwozia i nadwozia posiadają właściwe zabezpieczenie antykorozyjne. Auto posiada wybitne kolory historyczno-techniczne i poznawcze odnoszące się do historii amerykańskiej i światowej myśli technicznej związanej z przemysłem samochodowym z początku istnienia motoryzacji w XX wieku.
W prezentowanej mosiężnej wersji roadster jest jedynym egzemplarzem w Polsce!

OGŁOSZENIE NIE STANOWI OFERTY HANDLOWEJ W ROZUMIENIU ART.66 KODEKSU CYWILNEGO

Sprzedający: Ford BIG Autohandel Gdańsk  Miejscowość: Gdańsk, Pomorskie

Facebook