FABRYCZNIE NOWA MAZDA 626GT - GC 2.0i - 88kw - 120KM z 1986r. (HATCHBACK – LIFTBACK).
JEST TO TOPOWY I NAJMOCNIEJSZY MODEL MAZDY 626 Z TAMTEGO OKRESU - WERSJA Z WTRYSKIEM 120PS.
Samochód przeznaczony był na rynek szwajcarski, ale dealer postanowił go nie sprzedawać. Mazda przestała 30 lat w idealnych warunkach, więc jest zupełnie nowa, stan salonowy.
Jak to możliwe?
Właściciel i dealer aut japońskich w Szwajcarii, Heinz Macchi był ekscentrykiem, ukrył przed światem około 90 fabrycznie nowych samochodów (nigdy niezarejestrowanych i niesprzedanych), w tym ten konkretny egzemplarz mazdy.
Macchi był stałym przedstawicielem handlowym marki Mazda. Po swojej śmierci w 2013r., pozostawił łącznie około 200 pojazdów różnych marek.
Przez lata potencjalni klienci byli odprawiani z kwitkiem...
Więcej szczegółów na ten temat znajdziemy w artykule poniżej:
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/japonskie-klasyki-ze-szwajcarii-w-idealnym-stanie/gx7ks3s?utm_source=detal&utm_medium=synergy&utm_campaign=allonet_detal_popularne
Jeżeli chodzi o stan mechaniczny pojazdu, jest on nienaganny. Samochód w Szwajcarii był regularnie odpalany, choć niejeżdżony. Wszystkie elementy zawieszenia są w nim sprawne. Jest to zasługa między innymi zawoskowania, nawet gumowych części zawieszenia, więc mimo tylu lat, nie są one sparciałe ani rozerwane.
Przebieg wynika jedynie z kilku jazd próbnych, by auto się nie zastało oraz w celu sprawdzenia, czy wszystko działa jak należy... Potencjalny nabywca może nim jeździć albo schować przed światem na kolejne 30 lat.
W obecnym stanie, wartość tego auta cały czas rośnie, jest to spowodowane jego prawie „zerowym” przebiegiem i salonowym stanem technicznym.
Osobiście sam przejechałem łącznie 2450 km. Prowadzi się jak nowy samochód. Silnik, biegi, sprzęgło, zawieszenie, a nawet tempomat, działają bezproblemowo!
W aucie zostały wymienione tylko absolutnie niezbędne rzeczy (z racji wieku), które dla przyszłego właściciela mogą być bardzo ważne, szczególnie, jeżeli zamierza nim jeździć:
- FILTR OLEJU (MAZDA ORYGINAŁ ASO) + FILTR PALIWA
- OLEJ (MAZDA ORYGINAŁ ASO 10W 40)
- PASEK ROZRZĄDU (MAZDA ORYGINAŁ ASO)
- 2 OSŁONY GUMOWE DRĄŻKÓW KIEROWNICZYCH (JAPOŃSKIE)
- WSZYSTKIE PŁYNY EKSPLOATACYJNE
- NOWY ZBIORNIK PALIWA (W STARYM BYŁO JESZCZE PALIWO Z JAPONII SPRZED 30 LAT)
Auto zostało już w tamtych latach zakonserwowane i zawoskowane antykorozyjnie najwyższej klasy preparatami (ponieważ masa bitumiczna od spodu jest ciągle elastyczna). Samochód nie posiada żadnej korozji!
Wyposażenie (Wersja GT, przeznaczenie – Szwajcaria) :
- ELEKTRYCZNE SZYBY (PRZÓD I TYŁ)
- ELEKTRYCZNY SZYBERDACH
- ELEKTRYCZNE LUSTERKA
- WSPOMAGANIE KIEROWNICY
- TEMPOMAT !
- EKONOMIZER
- SPRYSKIWACZE REFLEKTORÓW
- WELUROWA (WRĘCZ PLUSZOWA) TAPICERKA
- PODŁOKIETNIK
- MIĘKKIE WYKOŃCZENIE WNĘTRZA SCHOWKÓW
- NIEZALEŻNE OŚWIETLENIE DLA KIEROWCY, JAK I PASAŻERA
- STEROWANIE USTAWIENIA FOTELA KIEROWCY W WIELU PŁASZCZYZNACH
- KOMPLET ORYGINALNYCH FELG STALOWYCH
- KOMPLET NOWYCH, ORYGINALNYCH OPON BRIDGESTONE (Z 1986r.) W IDEALNYM STANIE
- PODGRZEWANA TYLNA SZYBA
- ORYGINALNE (FABRYCZNE) CHLAPACZE KÓŁ
- FABRYCZNE PODŚWIETLENIE WSZYSTKICH CZTERECH DRZWI
- FABRYCZNE PODŚWIETLENIE PODŁOGI OD STRONY KIEROWCY ORAZ SCHOWKA PASAŻERA
- FABRYCZNE PODŚWIETLENIE STACYJKI
- FABRYCZNE PODŚWIETLENIE ZAMKA (OD STRONY KIEROWCY)
- KOLOR - BRĄZOWY METALIC (T8 SELBY BROWN)
- PEŁNA DOKUMENTACJA POJAZDU
Dodatkowo dołożone przeze mnie elementy:
- FABRYCZNIE NOWE, NIEMIECKIE (KULTOWE) FELGI ALUMINIOWE „EXIP” 15’’ (1988r.)
- NOWE OPONY 15’’ BRIDGESTONE ADRENALINE
- FABRYCZNIE NOWE RADIO MARKOWEJ, NIEMIECKIEJ FIRMY „GELHARD” Z TEGO OKRESU (1985r.)
- DYWANIKI (MAZDA)
CENA: 50 000