VW T3 Westfalia po kompletnej odbudowie. Auto zostało kupione jako WV Caravelle i przeszło gruntowną odbudowę podczas której zostało wyposażone w oryginalny podnoszony dach Westfalii z łóżkiem oraz wnętrze z Multivana przez co można używać go na codzień jak i do dalszych podróży jako campera. Auto posiada również nowy, współczesny silnik benzynowy z grupy VAG - 1,8t o mocy 180 KM. Poniżej lista najważniejszych pracy:
1. Nowa powłoka lakiernicza - auto zostało rozebrane, zakonserwowane oraz pomalowane na nowo. Pomimo 3 lat od wykonania prac na samochodzie nie pojawia się rdza, zwłaszcza w miejscach charakterystycznych dla VW T3. Blacharkę wykonano zgodnie ze sztuką (masy elastyczne na łączeniach blach zamiast szpachli, itd.).
2. Nowy silnik z grupy VAG - 1,8 Turbo z przebiegiem 130 tysięcy kilometrów. Silnik posiada 180 KM i pozwala bardzo sprawnie poruszać się autem w ruchu codziennym. SWAP został wykonany na nowych częściach zgodnie ze sztuką bez żadnych oszczędności. Auto posiada nową, przystosowaną wiązkę, w pełni działające zegary, diagnostykę przez komputer. Oczywiście dostało też nowe pompy, rozrząd, itd. Od wymiany przejechałem autem 34 000 km bez żadnych problemów i awarii. Olej wymieniany co 10 000 km. Spalanie 8-11,5l/100km w zależności od ciężkości nogi. SWAP pozwala na używanie auta na codzień bez typowej dla VW T3 bolączki - czyli słabego silnika. Można więc bawić się w powolny cruising ale jeśli trzeba wyprzedzić ciężarówkę z kompletem osób na pokładzie to nie trzeba tego manewru planować przez kilka kilometrów. 1,8T to dopracowana konstrukcja znana z bezawaryjności, nie ma też żadnych problemów z częściami zamiennymi. Silnik dobrze znosi LPG - można zamontować i jeździć półdarmo. WAŻNE - po zmianach auto przeszło rozszerzony przegląd techniczny czego efektem jest porządek w papierach - wszystkie zmiany wbite są w dowód rejestracyjny.
3. Nowy wydech ze stali nierdzewnej
4. Nowy akumulator
5. W aucie zamocowana jest oryginalna skrzynia z VW T3 po pełnym remoncie z oznaczeniem AAP. Ma najdłuższe przełożenia przez co w aucie jest względnie cicho przy wysokich prędkościach a silnik się nie męczy. Autem jeździłem głównie po autostradach i prędkość przelotowa 120km/h wydaje się być optymalna. Można oczywiście szybciej - ale robi się głośno.
6. Nowe sprzęgło
7. Nowa chłodnica i wszystkie przewody, nowy bak
8. Auto ma zamocowane nowe większe hamulce na adapterach. Oryginalne hamulce z VW T3 działają bardzo słabo, zwłaszcza gdy połączy się je z mocniejszym silnikiem i załaduje auto na dłuższy wyjazd. Teraz w aucie zamontowane są tarcze 312mm z przodu i 258mm z tyłu - auto hamuje, a nie tylko zwalnia.
9. Nowe kompletne zawieszenie: amortyzatory, sprężyny, poliuretany i elementy gumowe. Auto jest obniżone o 30mm względem oryginału (można powrócić do standardowej wysokości wymieniając sprężyny i amortyzatory).
10. Wnętrze zostało poddane renowacji - ma nowe gąbki oraz nową tapicerkę z alcantary.
11. Oryginalne felgi BBS RG po renowacji w rozmiarze 16 cali (pasują bez żadnych dystansów)
12. Nowe opony letnie Uniroyal (205/55/16), w zimie auto nie jeździło więc zimówek brak
13. Hak holowniczy wbity w dowód
14. Tylna kanapa rozkłada się, więc z podnoszonym dachem i łóżkiem które wtedy powstaje - w aucie wygodnie śpią 4 osoby
15. Auto wygłuszone matami car audio i bitumicznymi. Głośniki Morel i jakieś radio Sony z wyjście AUX.
16. Nowy alternator i rozrusznik.
Oprócz tego masa nowych części i drobiazgów, lista zamyka się na kilkudziesięciu tysiącach pln. Auto jeżdżone głównie podczas wakacji, nigdy mnie nie zawiodło. Jesienią i zimą stało w garażu - stare auta nie lubią soli. Oprócz kosmetyki (kilka połamanych plastików) w aucie nie ma nic do zrobienia, 2 tysiące km temu przeszło duży przegląd. Jeśli szukasz klimatycznego samochodu którym jednak da się wygodnie jeździć dzięki współczesnemu silnikowi - to dobry adres. Jeśli szukasz oryginału, bez żadnych zmian i w super stanie - to kierunek mobile.de i budżet >20 000 EUR ;) Sprzedaż na umowę k-s. Nie jestem handlarzem. Do obejrzenia w Zielonej Górze. Ważny przegląd i OC.