Ford Thunderbird Supercharged 35Th Anniversary Edition. Super Coupe. Rocznik 1990. Przebieg pojazdu = 112110mil.
Silnik 3.8 ESSEX Supercharged V6 , OHV – 12V z kompresorem. ( sprężarka Rootsa – na pasku ) Moc silnika 211 KM , moment obrotowy 427Nm/2400 obr./min. ( łańcuch rozrządu ) Automatyczna skrzynia AOD 4-speed , 4R70W. Długość 5,05m. Ciężar własny-1604kg.
Samochód jest bardzo unikalny. Wyprodukowano jedynie 3.381 sztuk, w tym z automatyczną skrzynią biegów zaledwie 2.589. Mój egzemplarz jest w pełnej możliwej do zamówienia w 1990 r. wersji. Samochód był konfigurowany na indywidualne życzenie klienta. Kolorystyka wnętrza.
Nie ma drugiego takiego samego w takiej konfiguracji wyposażenia.
Opis unikalności wersji samochodu jest zamieszczony pod tym linkiem: http://www.35thatr.org/
Samochód jest w moim posiadaniu od roku 1994 r. Przez te 25 lat, był traktowany jako pojazd kolekcjonerski. Użytkowany w bardzo małym natężeniu, wyłącznie latem. Garażowany w ogrzewanym garażu. Wszelkie usterki były zawsze na bieżąco usuwane. W zasadzie nie sposób wymienić wszystkich prac jakie przy samochodzie zostały wykonane. Osobę zainteresowaną zakupem z przyjemnością wprowadzę we wszelkie szczegóły. Na potrzeby ogłoszenia wystarczy powiedzieć, że wszystkie podzespoły eksploatacyjne są wymienione, akumulator i opony są nowe. Samochód jest w pełni sprawny i nie wymaga żadnego wkładu finansowego.
Co więcej do samochodu posiadam mnóstwo część zapasowych, które przekażę nabywcy w ramach ceny sprzedaży, w tym drugi komplet tapicerki, kompletne koła, nowe tarcze hamulcowe wraz z klockami i mnóstwo innych podzespołów.
15 lat temu wykonane zostały niezbędne naprawy blacharskie i samochód otrzymał nowy lakier. Aktualnie ponownie pojawiło się kilka drobnych problemów, które wymagają interwencji blacharza i lakiernika. Nie są to jednak sprawy poważne. Samochód wiele lat temu został w całości zabezpieczony antykorozyjnie produktami firmy nouxodol i valvoline. Ten zabieg w połączeniu z używaniem samochodu wyłącznie w letnie słoneczne dni i garażowaniem w ogrzewanym pomieszczeniu sprawił, że blacharka podwozia jak i nadwozia jest w bardzo dobrym stanie. 10 lat temu wykonana została również nowa tapicerka według oryginalnego wzoru. Ponieważ samochód od tego czasu przejechał ok 5.000 mil , tapicerka w dalszym ciągu jest jak nowa – utrzymał się nawet zapach nowej skóry.
Z ciekawostek w samochodzie został zamontowany kompletny, nowy układ wydechowy firmy Magnaflow , a także wymieniony został kompletny układ klimatyzacji (w tym sprężarka, skraplacz itd.) na nowy R 134A , oryginalny fordowski, ale działający na współczesnym czynniku. Poprzedni system działał na czynniku R 12, który aktualnie nie jest już możliwy do uzyskania. Także kompresor silnika przeszedł kompleksową regenerację, którą od strony wizualnej zwieńczyła polerowana aluminiowa obudowa samego kompresora jak i rur dolotowych. Z uwagi na fakt, że amerykańskie światła nie należą do najbardziej wydajnych, w samochodzie w oryginalnych reflektorach zamontowane zostały soczewki, które wielokrotnie poprawiły jakość oświetlenia.
Do samochodu posiadam oryginalną książkę napraw, wszelkie schematy elektryczne itd. Serwisowanie samochodu nie nastręcza zatem żadnych trudności.
Z uwagi na pełną oryginalność oraz wiek, samochód może być oczywiście zarejestrowany jako pojazd zabytkowy, co wiąże się z licznymi udogodnieniami.