960tka z pierwszego roku produkcji (1991) w maksymalnej wersji wyposażenia.
Ostatni model z napędem na tył i sztywnym mostem. Tylny napęd pozwala na rewelacyjną zwrotność. Coś w sam raz dla entuzjastów klasycznych Volvo. Samochód bez niespodzianek i ze znaną historią. Nie jest to egzemplarz idealny, lecz normalne eksploatowany ze śladami zużycia. Dobra inwestycja która może cieszyć kolejne 20 lat. Na rynku jest oferta benzynowych automatów ale 965 diesel to rzadkość. Auto w wieku 33 lat bez problemu można zarejestrować na żółte tablice i nie bać się stref czystego transportu. Dostępność części mechanicznych bezproblemowa
Import z San Marino w 2006 z przebiegiem 196000 i do 2011 używany na co dzień. Potem wyłącznie do turystki. Obecny przebieg to 320 000 km
Zużycie paliwa na trasie ok 7 l ON.
Świetny zestaw kolorów –wnętrza – szara tapicerka + ciemnoszara podsufitka
Po złożeniu tylnej kanapy jest płaska przestrzeń o długości wystarczającej do spania dla 2 osób.
Problemy typowe dla tego modelu:
- początki korozji elementów aluminiowych nadwozia (klapa tylna itd. – słabe punkty pokazane na zdjęciach)
- zużyte uszczelniacze zaworów
- fotel kierowcy wymaga nowego pokrycia siedziska
- wycieki oleju spod pokrywy zaworów
- przydałby się nowa chłodnica silnika i ożywienie klimatyzacji (kompresor po regeneracji ale jest wyciek z parownika (nowy w zestawie z autem)
Niedużym nakładem można uzyskać wspaniałego niezniszczalnego i zarazem użytkowego klasyka.
Historia napraw z ostatnich 18 lat jest dostępna (bardzo dużo jest już zrobione - ostatnio: regeneracja rozrusznika i alternatora, nowa pompa podciśnieniowa, łącznik miedzy tłumikami i wiele innych)
Dokładam trochę części i akcesoriów
Samochód do oglądania w Poznaniu wyłącznie w weekendy. Kontakt telefoniczny po godzinie 17ej!