Suzuki LJ to niewielki, ale wytrzymały terenowy pojazd produkowany przez japońską firmę Suzuki. Po raz pierwszy wprowadzony na rynek w 1970 roku model LJ zyskał reputację niezawodnego, wszechstronnego samochodu terenowego, idealnego do użytku zarówno w mieście, jak i na szorstkich, trudnych terenach.
Suzuki LJ było dostępne w kilku wariantach, w tym LJ10, LJ20, LJ50, LJ80, każdy z kolejnymi usprawnieniami i ulepszeniami. Wszystkie modele były wyposażone w lekką, kompaktową karoserię, a także w napęd na wszystkie koła, który czynił je idealnymi do jazdy w trudnych warunkach terenowych.
Najmniejszy model, LJ10, był wyposażony w dwusuwowy silnik o pojemności 359 cm3, który był na tyle mały, że Suzuki LJ10 klasyfikowane było w Japonii jako kei car, czyli samochód o małej pojemności. Pomimo skromnej mocy, lekkość i kompaktowość samochodu sprawiały, że był zdolny do poradzenia sobie w wielu trudnych sytuacjach terenowych.
Kolejne wersje, takie jak LJ20 i LJ50, wprowadzały ulepszenia w zakresie mocy i wytrzymałości. Model LJ50, wprowadzony w 1975 roku, otrzymał większy silnik o pojemności 539 cm3 i trzy cylindry, a jego konstrukcja była jeszcze bardziej wytrzymała i zdolna do radzenia sobie z trudnymi warunkami.
Jednym z najbardziej rozpoznawalnych modeli jest Suzuki LJ80, które jest napędzane przez silnik o pojemności 797 cm3. Pomimo tego, że nie oferowało znacznej mocy, jego lekkość i zwrotność sprawiały, że LJ80 było wyjątkowo skuteczne w terenie.
Produkcję serii LJ zakończono na początku lat 80., ale jej dziedzictwo przetrwało w postaci modelu Suzuki Samurai, który stał się jeszcze bardziej popularny na całym świecie. Dzisiaj, Suzuki LJ jest cenione przez entuzjastów off-road za swoją prostotę, niezawodność i zdolności terenowe. Pomimo swojej skromnej wielkości i mocy, jest powszechnie uważane za jeden z najbardziej wpływowych samochodów terenowych w historii motoryzacji.