Wystaw

Maserati Biturbo

Maserati Biturbo to kultowy samochód z Włoch, który wjechał na rynek sportowych samochodów luksusowych na przełomie lat 80. i 90. XX wieku. Jego nazwa wzięła się od zastosowania dwóch turbosprężarek, które zwiększały moc silnika, co było innowacyjnym podejściem w tamtych czasach.

Znaleźliśmy 6 ogłoszeń
Maserati Biturbo 1985
Maserati Biturbo - 1985
Warszawa 83 000 KM
25 500 zł
Maserati Biturbo 1988
Maserati Biturbo - 1988
Tomaszów Mazowiecki 170 000 KM
30 800 zł
Maserati Biturbo Spyder 1987
Maserati Biturbo Spyder - 1987
BIELSK PODLASKI 18 000 KM
122 000 zł
Reklama
Znajdź idealną oponę
Maserati Biturbo - legenda

Wprowadzenie Maserati Biturbo na rynek było odpowiedzią na trudności finansowe, z jakimi borykała się firma Maserati w latach 70. XX wieku. Alessandro de Tomaso, który został prezesem firmy w 1975 roku, postanowił wprowadzić nowy model, który miał być przystępniejszy cenowo, a jednocześnie utrzymać wysoką jakość i prestiż marki Maserati.

Maserati Biturbo Si Coupe 1987
Maserati Biturbo Si Coupe - 1987
Wrocław 78 035 KM
35 000 zł
Maserati Biturbo Spyder 1986
Maserati Biturbo Spyder - 1986
Dukla 35 000 KM
63 000 zł
Maserati Spyder 1994
Maserati Spyder - 1994
Krzywaczka 117 700 KM
104 900 zł

Klasyczne Maserati Biturbo – podwójnie doładowana włoszka

Pierwszy model Maserati Biturbo, zaprojektowany przez Pierangelo Andreaniego, został zaprezentowany światu w 1981 roku. Auto otrzymało średniej wielkości dwudrzwiowe nadwozie coupe, a pod maskę trafił 2-litrowy silnik V6 o mocy 180 koni mechanicznych. Wyjątkowe w tym modelu było zastosowanie dwóch turbosprężarek, które znacząco podnosiły osiągi samochodu, dając mu przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 7 sekund.

Maserati Biturbo zyskało na popularności dzięki swojej wyjątkowej stylistyce, innowacyjnym rozwiązaniom technicznym oraz prestiżowi marki Maserati. W 1983 roku wprowadzono do produkcji model Biturbo Spyder z otwieranym dachem. Wyprodukowano również limitowaną serię modeli z silnikami o większej pojemności, takimi jak 2.5 i 2.8 litra, które trafiały głównie na eksport.

Maserati Biturbo odcisnęło swój ślad w motoryzacji

W połowie lat 90. XX wieku, po wejściu Maserati w skład koncernu Fiat, seria Biturbo przeszła dalszą ewolucję. W 1994 roku wprowadzono model Ghibli, który był duchowym spadkobiercą Biturbo i zachował wiele z jego charakterystycznych cech, takich jak kształt nadwozia czy zastosowanie silników z dwiema turbosprężarkami.

Maserati Biturbo, mimo nieco „tańszego” podejścia marki, zdołało odcisnąć swój ślad w motoryzacji lat 80. i 90. XX wieku. W 2007 roku, po długiej nieobecności Maserati na rynku samochodów z silnikami V6, firma wprowadziła model Ghibli III, który był kolejnym duchowym spadkobiercą Biturbo. W tym przypadku również zastosowano dwie turbosprężarki, jednak współczesne technologie pozwoliły na zwiększenie mocy silnika do 330-410 KM, w zależności od wersji.