Wystaw

Honda Prelude

Honda Prelude to klasyczny sportowy samochód z Japonii, którego premiera odbyła się w 1982 roku. Zbudowano ją w odpowiedzi na konkurencyjny model Toyota Celica. Prelude pierwszej generacji została oparta na Hondzie Civic II. W designie samochodów widać cechy wspólne i znaczne podobieństwa patrząc na m.in. światła obydwu modeli. Jednak sportowa linia Prelude była zdecydowanie bardziej atrakcyjna od Civica. Również wnętrze było bardziej luksusowe.

Znaleźliśmy 10 ogłoszeń
Honda Prelude generacja IV 1993
Honda Prelude generacja IV - 1993
Piastów 87 000 KM
Oferta archiwalna
Honda Prelude 1986
Honda Prelude - 1986
Kraków 220 000 KM
38 000 zł
Honda Prelude 4 gen 1993
Honda Prelude 4 gen - 1993
Podstolice 199 000 KM
32 000 zł
Reklama
Zamów części samochodowe z rabatem
Honda Prelude - legenda

Tak jak inne ówczesne modele marki auto otrzymało samonośne nadwozie, w wypadku modelu Prelude było to coupe, a w Japonii również cabrio. W późniejszych odsłonach tego modelu nie oferowano już wersji z otwartym dachem. Pierwsza generacja Hondy Prelude mogła wykorzystywać silnik 1.6 litra o mocy 80 KM lub 1.8 litra o mocy 90 KM. Model był dostępny z 5-biegową skrzynią manualną, bądź automatem 2- lub 3-biegowym.

Honda Prelude EX 1990
Honda Prelude EX - 1990
Aleksandrów Łódzki 260 000 KM
Oferta archiwalna
Honda Prelude V 1998
Honda Prelude V - 1998
Warszawa 169 582 KM
26 000 zł
Honda Prelude I 1982
Honda Prelude I - 1982
Warszawa 93 000 KM
33 900 zł
Honda Prelude 3 Gen 1991
Honda Prelude 3 Gen - 1991
Poznań 157 000 KM
29 800 zł
Honda Prelude 1981
Honda Prelude - 1981
Pułtusk 65 879 KM
28 000 zł
Honda Prelude 1983
Honda Prelude - 1983
Białystok 104 000 KM
15 900 zł
Honda Prelude 4WS 1989
Honda Prelude 4WS - 1989
Warszawa 198 545 KM
13 000 zł

Klasyczna Honda Prelude – zwrotne coupe z Japonii

Druga generacja Hondy Prelude pojawiła się w 1982 roku. Auto powstało na całkowicie nowej platformie i otrzymało znacznie mocniejsze silniki. Nadwozie było sporo dłuższe – o około 30 cm. Design również uległ diametralnej zmianie. Z przodu pojawiły się otwierane reflektory, z tyłu linie auta stały się bardziej ostre. Z czasem samochód zyskiwał nowe opcje wyposażenia jak np. elektryczne szyby czy klimatyzacja. Silniki 1.8 z gaźnikiem oferowały 101 lub 105 KM, natomiast jednostki 2.0 były dostępne jako motor z wielopunktowym wtryskiem z dwoma wałkami rozrządu o mocy 137 KM oraz w wersji DOHC 160 KM oferowanej tylko w Japonii.

Honda Prelude III

Kolejna generacja – Honda Prelude III, zadebiutowała w 1987 roku. Samochód był niezwykle zaawansowany – wykorzystywał m.in. system czterech skrętnych kół 4WS, który znacząco poprawiał zwrotność podczas manewrowania. Trzecia generacja Prelude oferowała również bogate wyposażenie obejmujące m.in. elektrycznie sterowane szyby i lusterka oraz skórzaną tapicerkę. Auto zajęło trzecie miejsce w konkursie Europejski Samochód Roku 1988. Model był dostępny z dwulitrowymi jednostkami o mocy od 109 do 150 KM. Wersja o mocy 137 KM była wyposażona w katalizator. W 1989 roku przeprowadzono facelifting, który przyniósł zmiany w wyglądzie m.in. świateł, zderzaków, zegarów czy tapicerki.

Honda Prelude IV

Honda Prelude IV została wprowadzona do oferty w 1991 roku, rok później pojawiła się na rynku europejskim. Auto otrzymało jeszcze bardziej nowoczesne i zaawansowane opcje wyposażenia. System czterech kół skrętnych również zmieniono z mechanicznego na komputerowy. Facelifting Hondy Prelude IV przeprowadzono w 1994 roku. Zmienił się wówczas wygląd lamp oraz wlotów powietrza, we wnętrzu pojawiła się przeprojektowania nieco konsola centralna. Pod maskę modelu trafiły silniki VTEC, które w najmocniejszej wersji oferowanej w Japonii rozwijały nawet 200 KM. W Europie odmiana VTEC oferowała 185 KM, w USA było to 195 KM.

Honda Prelude V

Ostatnia generacja modelu – Honda Prelude V, została wprowadzona w 1996 roku. Samochód otrzymał nowocześniejsze i mocniejsze silniki – od 2.0i SOHC o mocy 133 KM do 220 KM w wersji VTEC Type-S. System czterech kół skrętnych wprowadzono w tej generacji w 1999 roku. W 2000 roku auto otrzymało również mocniejszy silnik – 2.3 litra o mocy 225 KM. Rok później zakończono produkcję modelu. I chociaż od tego czasu minęło już ponad 20 lat, to Honda Prelude V wciąż pojawia się na ulicach, a starsze generacje tego samochodu w pełni zasługują na miano klasyków.