Wystaw

GAZ Wołga

Wołga to seria rosyjskich pojazdów, produkowanych od 1956 roku. Chociaż na zachodzie Europy samochody Wołga byłyby traktowane jako budżetowe kompakty, w krajach ZSRR tymi pojazdami poruszali się głównie dygnitarze i osoby z zasobnym portfelem. Modele GAZ Wołga były wykorzystywane także jako taksówki.

Znaleźliśmy 19 ogłoszeń
GAZ Wołga 1968
GAZ Wołga - 1968
Lviv 19 000 KM
61 500 zł
GAZ Wołga 24 1978
GAZ Wołga 24 - 1978
Gdańsk 88 000 KM
12 000 zł
GAZ 24 Wołga 1979
GAZ 24 Wołga - 1979
Stare oborzyska 50 000 KM
29 000 zł
Reklama
Znajdź idealną oponę
GAZ Wołga - legenda

Pierwsza generacja Wołgi była produkowana od 1956 do 1970 roku. Technicznie bazowała na pojeździe M-20 Pobieda. Model GAZ M-21 Wołga zaprojektował Aleksander Niewzorow. W naszym kraju najbardziej kultowa była Wołga 24. Do świadomości Polaków wdarła się szczególnie brutalnie – właśnie ten model jest bohaterem legend o „czarnej Wołdze”, porywającej dzieci w całym kraju. Wołgami 24 podróżowali głównie urzędnicy państwowi i milicjanci.

GAZ 21 Wołga 1969
GAZ 21 Wołga - 1969
Raszyn 500 KM
60 000 zł
GAZ 21 Wołga 1962
GAZ 21 Wołga - 1962
Twardogóra 69 095 KM
20 999 zł
GAZ 24 Wołga Milicja 1983
GAZ 24 Wołga Milicja - 1983
Zamość 190 000 KM
27 000 zł
GAZ 24 Wołga 1983
GAZ 24 Wołga - 1983
Stary Zamość 93 424 KM
22 000 zł
GAZ 21 Wołga 1961
GAZ 21 Wołga - 1961
Brodnica 748 KM
61 000 zł
GAZ 21 Wołga 1965
GAZ 21 Wołga - 1965
Warszawa 1 000 KM
55 000 zł
GAZ 21 Wołga 1962
GAZ 21 Wołga - 1962
Częstochowa 30 000 KM
24 500 zł
GAZ 24 Wołga  1987
GAZ 24 Wołga - 1987
Kraków 39 000 KM
30 000 zł
GAZ 21 Wołga 1962
GAZ 21 Wołga - 1962
Olsztyn 200 000 KM
80 000 zł
GAZ 21 Wołga 1986
GAZ 21 Wołga - 1986
Kraków 1 000 KM
50 000 zł
GAZ 21 Wołga 1958
GAZ 21 Wołga - 1958
Poznań 3 170 KM
98 000 zł
GAZ 21 Wołga 1967
GAZ 21 Wołga - 1967
Bytom 56 100 KM
42 000 zł
GAZ 21 Wołga 1961
GAZ 21 Wołga - 1961
Lipsko 5 000 KM
89 000 zł
GAZ 21 Wołga 1971
GAZ 21 Wołga - 1971
Brest 100 000 KM
27 000 zł
GAZ 24 Wołga 1983
GAZ 24 Wołga - 1983
Stary Zamość 99 900 KM
22 900 zł
Reklama
Znajdź idealną oponę
GAZ 24 Wołga 1987
GAZ 24 Wołga - 1987
Zator 64 462 KM
10 500 zł
GAZ - inne modele

GAZ 24 Wołga – radziecki pojazd luksusowy

W porównaniu z konkurencją „zza żelaznej kurtyny”, Wołga 24 mogła pochwalić się komfortowym jak na tamte czasy zawieszeniem. Zastosowanie zawieszenia piórowego na tylnej osi sprawiało, że podróż na tylnej kanapie należała do bardzo komfortowych. Takie rozwiązanie niestety sprawiało, że pojazd charakteryzował się słabymi właściwościami jezdnymi. Miękkie zawieszenie przysparzało wiele problemów podczas prowadzenia – ciężko było utrzymać samochód w linii prostej, a w zakrętach auto bardzo mocno się przechylało.

Wołga 24 mogła również pochwalić się dość przestronnym wnętrzem. Niestety fotele nie były najwyższej jakości, co znacząco zmniejszało komfort podróży i po pewnym czasie powodowało ich zniszczenie. Odmiana sedan charakteryzowała się bagażnikiem, którego litraż wynosił aż 500 litrów przy dość płytko zaprojektowanej w nim przestrzeni.

Techniczne aspekty samochodu GAZ 24 Wołga zza wschodniej granicy

Gama silnikowa nie była okazała – dostępny był m.in. silnik benzynowy czterocylindrowy o pojemności 2.5 l i mocy około 100 KM, a także wersja z jednostką V8 5.5 l, która legitymowała się mocą wynoszącą 190 KM. Wariant ten był jednak użytkowany przede wszystkim przez służby bezpieczeństwa.

Czterocylindrowa jednostka nie charakteryzowała się tak dobrymi osiągami – przyspieszenie do „setki” wynosiło 19 sekund, a prędkość maksymalna oscylowała w granicach 120 km/h. Silnik posiadał solidną konstrukcję, dzięki czemu nie należał do awaryjnych jednostek.

Niestety tyle samo dobrego nie można powiedzieć o nadwoziu tego pojazdu. Stan zabezpieczenia blach nie był najlepszy, przez co była ona narażona na korozję. Na plus zasługuje zastosowana grubość tych elementów. Równie podatnym na korozję elementem był wydech tego samochodu.

GAZ 21 Wołga – radziecki samochód klasy średniej wyższej

Wołga 21 to produkowany w ZSRR samochód, który możemy pozycjonować w klasie średniej wyższej. Produkowany był w zakładach GAZ w latach 1956 – 1970 w mieście Gorki (obecnie Niżny Nowogród). Co warte odnotowania, numerem 21 określana była wersja sedan tego samochodu, natomiast kombi i wersja specjalna o większej mocy, kolejno 22 i 23.

GAZ 21 Wołga jest bezpośrednim następcą projektu samochodu jeszcze z czasów drugiej wojny światowej, którym była Pobieda. W połowie lat 50. konstrukcja ta była na tyle przestarzała, że konstruktorzy na czele Andriejem Liphartem (później zastąpionym przez Aleksandra Niewzorowa) dostali zadanie opracowania nowego samochodu.

Nowy pojazd, jakim był GAZ 21 Wołga, zyskał przestronniejsze wnętrze i bagażnik, a dzięki zastosowaniu panoramicznych szyb z przodu i z tyłu, środek pojazdu stał się dużo jaśniejszy oraz co najważniejsze, samochód stał się bezpieczniejszy ze względu na poprawioną widoczność.