Wystaw

Kawasaki GPZ

Kawasaki GPZ to jedna z ikon historii motocykli, która debiutowała w latach 80. i 90. XX wieku. Seria GPZ, wprowadzona przez japońskiego producenta Kawasaki, obejmowała szereg modeli o pojemnościach od 305 do 1100 cm³, jednak najbardziej znanym i rozpoznawalnym modelem był Kawasaki GPZ900R.

Znaleźliśmy 2 ogłoszeń
Kawasaki  GPZ 500s 1991
Kawasaki GPZ 500s - 1991
0000000 111 111 KM
2 147 483 647 zł
Kawasaki  GPZ 1995
Kawasaki GPZ - 1995
Zelów 46 840 KM
3 500 zł
Reklama
Zamów części samochodowe z rabatem
Kawasaki GPZ - legenda

Model GPZ900R, zaprezentowany po raz pierwszy w 1983 roku, jest często uważany za pierwszy prawdziwy motocykl sportowy z rodziny Ninja. Jego wygląd, z agresywną, aerodynamiczną karoserią i układem chłodzenia cieczą, był wówczas nowatorski i stanowił kamień milowy w ewolucji motocykli sportowych.

Kawasaki - inne modele

Kawasaki GPZ – rodzina sportowych motocykli z dawnych lat

Kawasaki GPZ900R był napędzany przez czterocylindrowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 908 cm³, który generował imponujące 115 koni mechanicznych, co umożliwiało mu osiągnięcie prędkości maksymalnej ponad 250 km/h. Doświadczenie jazdy na nim było intensywne, a jednocześnie niezwykle płynne i kontrolowane, co przyczyniło się do jego popularności wśród motocyklistów.

Kawasaki GPZ900R zdobyło rozgłos na całym świecie dzięki swojej roli w kultowym filmie „Top Gun” z 1986 roku, w którym Tom Cruise jeździł tym właśnie modelem. To przyczyniło się do popularyzacji modelu i umocnienia pozycji GPZ900R jako ikony motocykli sportowych.

Kawasaki GPZ500, znany również jako EX500 lub Ninja 500, to natomiast lżejszy motocykl sportowy serii GPZ wprowadzony na rynek w 1987 roku. GPZ500 był doskonałym połączeniem dostępności, niezawodności i wydajności, co czyniło go popularnym wyborem dla nowych motocyklistów poszukujących ich pierwszego motocykla sportowego. Wyposażony w dwucylindrowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 498 cm³, GPZ500 oferował zbalansowaną moc idealną dla tych, którzy chcieli doświadczyć emocji jazdy sportowej bez zanadto wysokiej mocy.