BMW 760 Li E66
Przebieg 42 tyś. km.
Silnik 6.0 V12 445 KM
Samochód kolekcjonerski
Stan idealny
Najbardziej luksusowym, innowacyjnym i zarazem najdroższym BMW na początku XXI wieku bez wątpienia było właśnie 760Li. Samochód o oznaczeniu fabrycznym E66 otrzymał ogromny wolnossący silnik o pojemności 6 litrów w układzie V12. Ta potężna limuzyna w odmianie Long, w topowej wersji silnikowej ma moc 445 KM, osiągając 100 km/h w zaledwie 5,5 s. Dzięki wolnossącej jednostce napędowej, o momencie obrotowym 600 Nm, ogromna moc rozwijana jest niezwykle harmonijnie z najwyższą kulturą pracy. W dzisiejszych realiach motoryzacyjnych silniki z taką mocą bez turbodoładowania są nieosiągalne i już nigdy nie wrócą. Jest to ostatni wolnossący silnik BMW V12. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Komfort jazdy i wygłuszenie jest na niespotykanym poziomie. Limuzyna w wersji przedłużonej oferuje pasażerom z tylu dwa oddzielne fotele regulowanie elektrycznie we wszystkich możliwych płaszczyznach, lodówkę, telefon, monitor i wiele innych luksusowych udogodnień.
Samochód jest najbardziej pożądaną przez kolekcjonerów wersją przed-liftingową. Charakteryzuje się ona pięknymi lampami tylnymi, które na początku XXI wieku były bardzo kontrowersyjne. BMW po raz pierwszy zaprezentowało auto, które nie było stylistycznie konserwatywne. Jednak na tle dzisiejszych samochodów wyjeżdżających z bawarskich fabryk, limuzyna E66 z 2003 roku wygląda klasycznie i świeżo. W pojeździe zastosowano szereg innowacji technologicznych, które zmieniły motoryzację.
Samochód stanowi wyjątkowy rarytas dla kolekcjonerów, przede wszystkim ze względu na przebieg 42 tyś km. Stan tego 21-letniego samochodu określam na niemal fabryczny. Wnętrze oraz lakier są w stanie wręcz idealnym. Prawdopodobnie jest to jedna z kilku sztuk BMW E66 760Li na świecie zachowanych w takim stanie technicznym.
Samochód po skrupulatnych oględzinach został wylicytowany na aukcji w Japonii w 2020 roku. Od nowości był w rękach jednego właściciela. Auto nie uczestniczyło w żadnej kolizji. Z analizy w autoryzowanym serwisie BMW wynika, że wszystkie elementy karoserii mają fabryczny lakier. Wnętrze jest pedantycznie zadbane. Stan techniczny jest również idealny. Oczywiście wszystko jest w 100% sprawne. W samochodzie nie były dokonywane żadne modyfikacje, wszystko jest w 100% oryginalne. Skórzana tapicerka jest miękka i świeża. Wnętrze wyłożone jest alcantarą oraz drewnem orzechowym.
Samochód jest garażowany i utrzymywany w warunkach właściwych dla auta kolekcjonerskiego. Ze względu na jego unikatowość i stan wartość samochodu znacząco rośnie każdego roku.