Wystaw
  • Ford Escort RS 1600 Cosworth 1973 - zdjęcie główne
  • Ford Escort RS 1600 Cosworth 1973 - zdjęcie dodatkowe nr 1
  • Ford Escort RS 1600 Cosworth 1973 - zdjęcie dodatkowe nr 2
  • Ford Escort RS 1600 Cosworth 1973 - zdjęcie dodatkowe nr 3
  • Ford Escort RS 1600 Cosworth 1973 - zdjęcie dodatkowe nr 4
  • Ford Escort RS 1600 Cosworth 1973 - zdjęcie dodatkowe nr 5
  • Ford Escort RS 1600 Cosworth 1973 - zdjęcie dodatkowe nr 6
  • Ford Escort RS 1600 Cosworth 1973 - zdjęcie dodatkowe nr 7
  • Ford Escort RS 1600 Cosworth 1973 - zdjęcie dodatkowe nr 8
  • Ford Escort RS 1600 Cosworth 1973 - zdjęcie dodatkowe nr 9
  • Ford Escort RS 1600 Cosworth 1973 - zdjęcie dodatkowe nr 10
  • Ford Escort RS 1600 Cosworth 1973 - zdjęcie dodatkowe nr 11
  • Ford Escort RS 1600 Cosworth 1973 - zdjęcie dodatkowe nr 12
  • Ford Escort RS 1600 Cosworth 1973 - zdjęcie dodatkowe nr 13
  • Ford Escort RS 1600 Cosworth 1973 - zdjęcie dodatkowe nr 14
  • Ford Escort RS 1600 Cosworth 1973 - zdjęcie główne miniaturka
  • Ford Escort RS 1600 Cosworth 1973 - zdjęcie dodatkowe nr 1 miniaturka
  • Ford Escort RS 1600 Cosworth 1973 - zdjęcie dodatkowe nr 2 miniaturka
  • Ford Escort RS 1600 Cosworth 1973 - zdjęcie dodatkowe nr 3 miniaturka
  • Ford Escort RS 1600 Cosworth 1973 - zdjęcie dodatkowe nr 4 miniaturka
  • Ford Escort RS 1600 Cosworth 1973 - zdjęcie dodatkowe nr 5 miniaturka
  • Ford Escort RS 1600 Cosworth 1973 - zdjęcie dodatkowe nr 6 miniaturka
  • Ford Escort RS 1600 Cosworth 1973 - zdjęcie dodatkowe nr 7 miniaturka
  • Ford Escort RS 1600 Cosworth 1973 - zdjęcie dodatkowe nr 8 miniaturka
  • Ford Escort RS 1600 Cosworth 1973 - zdjęcie dodatkowe nr 9 miniaturka
  • Ford Escort RS 1600 Cosworth 1973 - zdjęcie dodatkowe nr 10 miniaturka
  • Ford Escort RS 1600 Cosworth 1973 - zdjęcie dodatkowe nr 11 miniaturka
  • Ford Escort RS 1600 Cosworth 1973 - zdjęcie dodatkowe nr 12 miniaturka
  • Ford Escort RS 1600 Cosworth 1973 - zdjęcie dodatkowe nr 13 miniaturka
  • Ford Escort RS 1600 Cosworth 1973 - zdjęcie dodatkowe nr 14 miniaturka

Ford Escort RS 1600 Cosworth - 1973

1973
1 000 km
1 799 cm3
214 KM
Benzyna
165 000 zł do negocjacji
Lokalizacja: Langeskov
Sprzedający: Gregory *****
Dodane 5 sierpnia 2020
Liczba wyświetleń: 3378
Reklama
Znajdź idealną oponę
Szczegóły
Marka Ford Model Escort VIN GCATNU90994 Rocznik 1973 Kolor Zielony Moc 214 KM Skrzynia biegów Manualna Przebieg 1 000 km Rodzaj paliwa Benzyna Pojemność 1 799 cm3
Wyposażenie
  • Rajdowe.
Opis

Ford Escort RS 1600 Cosworth, BDA - FIA Class CT19

Ten Ford Escort pierwszej generacji jest produkowany przez Ramberg Racing w Norwegii i używany do wyścigów. Jest zatwierdzony przez FIA Class CT19 i wyposażony w większy silnik o 1,8 litra, który wytwarza 214 KM.

Specyfikacje samochodu:
VIN: GCATNU90994
1. Reg: 29.03.1973
Nr silnika: H711F 6015AB
Silnik: 1799 cm3, 214 KM, 4 cylindry rzędowe, DOHC
Gaźnik: 2x Weber 48 DCO 2SP
Skrzynia biegów: Type E Rocket Quaife - 4-biegowa skrzynia biegów z wymianą -Rallycross- (tylko 2 wyścigi)

VIN: GCATNU90994
GC = Wyprodukowano w Niemczech, Saarlouis
AT = Escort 2-drzwiowy sedan
NU = luty 1973
Nr seryjny: 90994

Historia pierwszej generacji 1968–1975 (Mark I) Ford Escort:
Mark I Ford Escort został zaprezentowany w Wielkiej Brytanii pod koniec 1967 roku, zadebiutował na pokazie na targach motoryzacyjnych w Brukseli w styczniu 1968 roku.

Mark I Escorts odnieśli sukces jako samochód rajdowy i ostatecznie stał się jednym z najbardziej utytułowanych samochodów rajdowych wszechczasów. Zespół zakładowy Forda był praktycznie nie do pokonania na przełomie lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych XX wieku, a prawdopodobnie największym zwycięstwem Escorta był występ w Rajdzie Pucharu Świata z Londynu do Meksyku w 1970 roku, prowadzony przez fińską legendę Hannu Mikkola i szwedzkiego pilota Gunnara Palm. To dało początek specjalnym drogowym wersjom Escort Mexico (silnik o pojemności 1598 cm3 z silnikiem crossflow) na cześć samochodu rajdowego. Wprowadzony w listopadzie 1970 roku, zbudowano 10 352 egzemplarzy Mexico Mark I.

Oprócz modelu meksykańskiego RS1600 został opracowany z silnikiem Cosworth BDA o pojemności 1601 cm3, w którym zastosowano blok Crossflow z 16-zaworową głowicą cylindrów Cosworth, nazwaną na cześć serii A z napędem pasowym. Zarówno Meksyk, jak i RS1600 zostały zbudowane w zakładzie Ford Advanced Vehicle Operations (AVO) zlokalizowanym w Aveley Plant w South Essex. Oprócz bardziej wydajnych silników i sportowego zawieszenia, modele te posiadały karoserie z dodatkowymi panelami wzmacniającymi w miejscach narażonych na duże obciążenia, dzięki czemu były bardziej odpowiednie do zawodów.

Seria BDA:
Cosworth umocnił swoje powiązanie z Fordem w 1969 roku, opracowując 16-zaworowy rzędowy silnik czterocylindrowy z podwójnym wałkiem rozrządu (DOHC) do użytku drogowego w Fordzie Escort. Ponieważ Keith Duckworth był zajęty projektowaniem i rozwojem DFV, projekt został przydzielony Mike'owi Hallowi, który stworzył BDA o pojemności 1601 cm3 w bloku Kent do celów homologacyjnych. Wałki rozrządu napędzane były paskiem zębatym opracowanym dla Fiata 124, stąd nazwa BDA, dosłownie oznaczająca „Napęd pasowy, typ A”. Został zaprojektowany dla FIA Group 2 i Group 4 w celach rajdowych lub turystycznych. Nominalna homologacja przy pojemności 1601 cm3 oznaczała, że ​​samochody z silnikiem BDA rywalizowały w klasie zwykle najwyższej (1600 cm3 i więcej), więc kwalifikowały się do ogólnych zwycięstw, a nie do zwycięstw w klasach.

Cena: 165000 PLN, Faktura VAT (VAT 0%) z Danii, cena do negocjacji.
Auto do obejrzenia / odbioru w naszym salonie w Langeskov, Dania.
Dla kupujacego zapewniamy w 100% darmowa dostawe do pod dowolny adres w Polsce.
Tel kontaktowy, umawianie się na oględziny, pytania, więcej zdjęc, etc: +48 697 558 034 (lub przez WhatsApp pod tym numerem). Mówimy po Polsku; we speak English; hablamos Español, розмовляємо Українською, falamos Portugues, mluvíme Česky.