Wystaw
  • PUMA 1600 GTC 1978 - zdjęcie główne
  • PUMA 1600 GTC 1978 - zdjęcie dodatkowe nr 1
  • PUMA 1600 GTC 1978 - zdjęcie dodatkowe nr 2
  • PUMA 1600 GTC 1978 - zdjęcie dodatkowe nr 3
  • PUMA 1600 GTC 1978 - zdjęcie dodatkowe nr 4
  • PUMA 1600 GTC 1978 - zdjęcie dodatkowe nr 5
  • PUMA 1600 GTC 1978 - zdjęcie dodatkowe nr 6
  • PUMA 1600 GTC 1978 - zdjęcie dodatkowe nr 7
  • PUMA 1600 GTC 1978 - zdjęcie główne miniaturka
  • PUMA 1600 GTC 1978 - zdjęcie dodatkowe nr 1 miniaturka
  • PUMA 1600 GTC 1978 - zdjęcie dodatkowe nr 2 miniaturka
  • PUMA 1600 GTC 1978 - zdjęcie dodatkowe nr 3 miniaturka
  • PUMA 1600 GTC 1978 - zdjęcie dodatkowe nr 4 miniaturka
  • PUMA 1600 GTC 1978 - zdjęcie dodatkowe nr 5 miniaturka
  • PUMA 1600 GTC 1978 - zdjęcie dodatkowe nr 6 miniaturka
  • PUMA 1600 GTC 1978 - zdjęcie dodatkowe nr 7 miniaturka

PUMA 1600 GTC - 1978

1978
94 800 km
1 700 cm3
70 KM
Benzyna
49 000 zł do negocjacji
Lokalizacja: Jakubowice Konińskie
Sprzedający: Dariusz *****
Dodane 29 grudnia 2019
Liczba wyświetleń: 2619
Reklama
Znajdź idealną oponę
Szczegóły
Marka Inne Rocznik 1978 Kolor Czerwony Moc 70 KM Skrzynia biegów Manualna Przebieg 94 800 km Rodzaj paliwa Benzyna Pojemność 1 700 cm3
Wyposażenie
  • Więcej w opisie
Opis

Oferujemy do sprzedania legendarny samochód Brazylijskiej firmy PUMA .
Samochód pochodzi z 1978 roku, jest to wersja z silnikiem 1600 chłodzonym powietrzem o mocy 70 KM.
To pochodzące z 1978 roku nadwozie to jedno z najładniejszych w formie , w jakie ubrane były Pumy.
Podczas projektowania nadwozia inspirowano się linią Lamborghini Miura oraz Ferrari Dino . Projektantem nadwozia był Rino Malzoni, włoski designer mieszkający w Brazylii .
Nadwozie wykonano z włókna szklanego ( podobnie jak choćby Chevrolet Corvette )
Konstrukcja samochodu oparta jest na płycie podłogowej oraz na zespole napędowym brazylijskiej wersji Volkswagena Karmann Ghia .Puma 1600 GTC to jeden z najbardziej unikalnych samochodów na kontynencie europejskim, szacuje się że w Europie jest przypuszczalnie kilkanaście sztuk Pumy.
Stanowi on niewątpliwą gratkę dla kolekcjonerów którzy chcą mieć w swoich zbiorach nietuzinkowy i piękny samochód.

Auto zostało sprowadzone w tym roku z Brazylii i jest do obejrzenia w Lublinie.
Samochód jest w stanie fabrycznym, ale wymaga renowacji lakieru tapicerki siedzeń , boczków drzwi i deski rozdzielczej, wymiany opon ( to tak pobieżnie )
Silnk pracuje bardzo ładnie, nie stuka , nie dymi, nie cieknie ( są widoczne na zdjęciach zapocenia )
Skrzynia biegów nie zgrzyta i nie hałasuje, biegi wchodzą płynnie. Hamulce zasadniczy i ręczny działają .
Światła działają, nie podłączone są wskaźniki ciśnienia i temperatury oleju.

Podwozie nie jest zakonserwowane co akurat uważam za atut bo doskonale widać jego stan.
Samochód jest sprawny. Zapraszam do oględzin
Samochód gotowy do zarejestrowania, opłacony i odprawiony.

Zobacz również https://www.youtube.com/watch?v=pQ6O7_xnhqA

oraz https://classiccars4you.com/samochody?cat=1&car=116

Szukałem w internecie informacji o oficjalnym exporcie Pumy do Europy i wygląda na to że takowego nie było zarówno z Brazylii jak też z wytwórni w RPA. Auta eksportowano jedynie do USA. Puma w takiej wersji nadwozia była wyprodukowana w około 3-4 tys egzemplarzy.
Firma Puma została zamknięta w Brazyli w 1985 - 86 roku., W kolejnych latach na bazie zakupionych form montowano te auta w RPA w minimalnych ilościach. Do Europy auta sprowadzane były jedynie w drodze indywidualnego importu.
Można co nieco poczytać np tutaj :
http://www.pumacars.co.za,
https://en.wikipedia.org/wiki/Puma_(car_manufacturer)
http://wj2d.100megsdns.com/home.html

Na życzenie klienta możemy podjąć się renowacji samochodu tak aby doprowadzić go do stanu idealnego, jak też zarejestrować samochód w Polsce.