Maserati Quattroporte V generacji było prawdziwą rewolucją. Zamiast tworzyć kolejną ewolucję modelu Biturbo, tym razem przygotowano projekt godny nowego wieku i wspaniałej historii marki. Quattroporte zdecydowanie urosło, otrzymując nadwozie o pół metra dłuższe niż jego poprzednik i miające też o 40 cm większy rozstaw osi. Geniusz włoskiego studia Pininfarina sprawił, że samochód do dziś robi świetne wrażenie, jest optycznie lekki, wygląda bardziej jak sportowe GT, niż wielka limuzyna. Wnętrze opracowane jest ze smakiem, silnik pod maską wygląda pięknie, a na dodatek brzmi fantastystycznie. Prezentowany egzemplarz to model po liftingu w 2008, co oznacza zastosowanie silnika z mokrą miską olejową oraz tradycyjnej, automatycznej skrzyni biegów 6HP26 firmy ZF. Jego konfiguracja kolorystyczna jest niezwykle elegancka, a przebieg to jedynie 53 tys. km.
Wyjątkowe Maserati Quattroporte V 4.2 V8 ZF – kolekcjonerski egzemplarz z Japonii, po dużym serwisie, z pełną dokumentacją
Ten egzemplarz Quattroporte jest skierowany do osoby poszukującej wyjątkowo zadbanego Maserati z pięknie brzmiącym, legendarnym silnikiem V8 Ferrari, od miłośnika marki i innych klasycznych pojazdów. To jeden z najbardziej emocjonujących dźwięków silnika V8 w historii motoryzacji. Ten egzemplarz to jeden z najlepiej zachowanych Quattroporte na rynku europejskim.
Maserati Quattroporte V 4.2 V8, skrzynia ZF, import Japonia, świeżo po dużym serwisie przygotowującym do sezonu (wartość 28 tys. zł).
Auto z prywatnej kolekcji – nie zajmuję się handlem samochodami. W rodzinie posiadamy kilka ciekawych aut, co częściowo widać na zdjęciach (np. profil jednego z aut: https://www.instagram.com/porsche356.warsaw/).
Samochód posiada pełną dokumentację serwisową. Wszystkie typowe dla tego modelu usterki zostały wyeliminowane (w tym wymiana wariatorów w ASO – koszt ponad 30 tys. zł; to typowa usterka w każdym egzemplarzu, po tej naprawie problem nie wraca).
Najważniejsze atuty:
✅ Stan kolekcjonerski – auto z Japonii, przechowywane w idealnych warunkach, nieużywane zimą. Perfekcyjne podwozie bez śladów korozji (szczegółowe zdjęcia z 06.06.2025).
✅ Pełna dokumentacja serwisowa – ostatnie serwisy na ok. 28 tys. zł.
✅ Silnik Ferrari V8 4.2 (400 KM) – uznawany za najtrwalszy w gamie Maserati, z mokrą miską olejową i charakterystycznymi ciemnymi pokrywami zaworów. Niezapomniane wrażenia akustyczne.
✅ Automatyczna skrzynia ZF – znacznie trwalsza i wygodniejsza niż wcześniejsza Duoselect, świeżo po pełnym serwisie.
✅ Oryginalny przebieg – tylko 53 tys. km, potwierdzony dokumentacją.
✅ Lakier Grigio Granito z ekskluzywnej palety Ferrari – lakier fabryczny na całym aucie poza jednym elementem (naprawa w Japonii po małej obcierce parkingowej).
✅ Wnętrze w perfekcyjnym stanie.
✅ Pokrowiec Maserati.
Przygotowałem Quattroporte do sezonu letniego:
06.06.2025: duży serwis wartość 28 tys. zł – wymiana płynu chłodniczego, nowy zbiorniczek płynu chłodniczego, dezynfekcja klimatyzacji, nowy filtr powietrza, filtr kabiny, dynamiczna wymiana oleju w skrzyni (12 litrów oryginalnego ZF), olej i filtr silnika, wymiana płynu hamulcowego, nowy korek wlewu oleju, nowa osłona dolna silnika, nowa rolka napinacza, nowe tuleje drążka stabilizującego, nowy akumulator, nowy olej w dyferencjalne, nowe tylne opony, nowa odma, przegląd ogólny z wydrukiem z renomowanego serwisu Maserati w Warszawie na Arkuszowej.
Zapraszam do kontaktu osoby poważnie zainteresowane.