Mercedes-Benz W124 300E 1987 wąska listwa 180 tys km
Auto miało 1 właściciela w Szwajcarii, gdzie było regularnie używane i serwisowane do 2016 roku. Samochód odkupił mój brat, sprowadził do Polski i przez 3 kolejne lata przejechał nim zaledwie 1 tys km. Mercedes oczywiście był garażowany. Dwa miesiące temu samochód przeszedł kompleksowy przegląd z wymianą wszystkich płynów eksploatacyjnych i otrzymał nowe opony.
Auto jest niemal w idealnym stanie technicznym. W pełni gotowe do fascynującej jazdy.
Głównymi atutami tego samochodu są:
1. Doskonały stan zachowania w oryginale
2. Kultowy, skonstruowany z pietyzmem, sześciocylindrowy, rzędowy silnik benzynowy z niewielkim przebiegiem
3. Idealnie pracująca, automatyczna skrzynia biegów z opcją „sport”
4. Bogate wyposażenie (m.in. klimatyzacja, tempomat, elektryczny szyberdach)
5. Sztywne, dające pewność prowadzenia i komfort, wielowahaczowe zawieszenie
6. Brak korozji
7. Pełne przygotowanie do jazdy
W124 jest świetnie wyposażone: 4x elektryczne szyby, elektryczny szyberdach, centralny zamek, dwustrefowa klimatyzacja i ogrzewanie, radio Becker Europa 2000, ABS, elektryczny szyberdach, podłokietnik.
W samochodzie jest kilka drobiazgów do ewentualnego poprawienia w zimowe wieczory w garażu:
1. W fotelu kierowcy jest niewielka dziurka – widoczna na zdjęciach. Trzeba ją zacerować u tapicera. Koszt nie powinien przekroczyć 200 zł. To jedyna wada tapicerki foteli i kanapy, głównie dzięki temu, że szwajcarski właściciel miał założone w aucie pokrowce.
2. Tapicerki na boczkach 3 drzwi (nie dotyczy drzwi kierowcy) rozwarstwiły się przy uszczelkach okien. To typowa wada w mercedesach W124 i W201 z tamtych lat. Boczki zostały naprawione, ale nie wygląda to idealnie, tj. fabrycznie. Komplet idealnych, używanych boczków drzwi to wydatek rzędu 600-900 zł.
Mercedes jest obecnie zarejestrowany na polskich tablicach. Nie ma najmniejszego problemu, aby wpisać go do Rejestru Zabytków i wyposażyć w tzw. „żółte tablice”.
Auto posiada oczywiście pełną dokumentację, tj. książkę serwisową, instrukcje, fabryczną kartę danych pojazdu z kodami wyposażenia, 2 komplety kluczy oraz ważne badanie techniczne i ubezpieczenie.