Wystaw
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie główne
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 1
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 2
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 3
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 4
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 5
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 6
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 7
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 8
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 9
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 10
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 11
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 12
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 13
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 14
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 15
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 16
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 17
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 18
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 19
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 20
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 21
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 22
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 23
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 24
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 25
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie główne miniaturka
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 1 miniaturka
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 2 miniaturka
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 3 miniaturka
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 4 miniaturka
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 5 miniaturka
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 6 miniaturka
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 7 miniaturka
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 8 miniaturka
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 9 miniaturka
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 10 miniaturka
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 11 miniaturka
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 12 miniaturka
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 13 miniaturka
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 14 miniaturka
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 15 miniaturka
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 16 miniaturka
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 17 miniaturka
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 18 miniaturka
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 19 miniaturka
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 20 miniaturka
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 21 miniaturka
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 22 miniaturka
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 23 miniaturka
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 24 miniaturka
  • Citroen Traction Avant 1955 - zdjęcie dodatkowe nr 25 miniaturka

Citroen Traction Avant - 1955

1955
41 800 km
2 867 cm3
77 KM
Benzyna
165 000 zł
Lokalizacja: Poznań
Sprzedający: AUSTOR *****
Dodane 16 kwietnia 2021
Liczba wyświetleń: 2670
Reklama
Znajdź idealną oponę
Szczegóły
Marka Citroen Model Traction Avant Rocznik 1955 Kolor Czarny Moc 77 KM Skrzynia biegów Manualna Przebieg 41 800 km Rodzaj paliwa Benzyna Pojemność 2 867 cm3
Wyposażenie
Opis

Austor - oficjalny Dealer - BAC Mono, Vanderhall

Najciekawsze samochody klasyczne, youngtimery, przyszłe klasyki i nie tylko…Na sprzedaż!

Jesteśmy kolekcjonerami i pasjonatami motorsportu historycznego, zabytkowych aut i motoryzacji ogółem. W salonie Austor wystawiamy publicznie okazy historii motoryzacji oraz dajemy możliwość nabycia rzadkich egzemplarzy aut z pewnego źródła. Codziennie dzielimy się z naszymi gośćmi wiedzą w tematyce aut zabytkowych, historii motoryzacji i budowania własnych kolekcji.

Klasyk, hypercar, auto rajdowe? Austor to świątynia motoryzacji, w której znajdziesz swój wymarzony samochód, z piękną historią i z pewnego źródła. Zapraszamy do naszych salonów w Galerii Malta w Poznaniu. To jedyne takie miejsce w Polsce i prawdopodobnie na świecie!

Opiekunowie oferty:

Marek Fijałkowski - 512558681
Viktoria Olczyk - 724877277

Przebieg: 41.800 km
Pojemność: 2867 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Moc: 77KM

W rękach obecnego właściciela od 1976 roku!

Citroën Traction Avant od momentu premiery w 1934 na salonie motoryzacyjnym w Paryżu (główna produkcja auta odbywała się na Quai de Javel w Paryżu), wywołał zachwyt innowacyjnością zastosowanych rozwiązań technicznych.

Było to jedno z pierwszych aut (po Stower V5 1930 ze Szczecina) z przednim napędem (Traction Avant – z francuskiego znaczy „napęd przedni”), posiadało nadwozie samonośne zbudowane na płycie ramowej, niezależne zawieszenie kół (według projektu Ferdynanda Porsche), hamulce hydrauliczne wszystkich kół, samonastawny silnik.

Projekt nadwozia Traction Avanta nie został narysowany, ale pierwotnie został wyrzeźbiony w glinie przez rzeźbiarza Flaminia Bertoniego. Swoim pojawieniem się na rynku motoryzacyjnym w 1934 Citroën Traction Avant zapowiadał stylistyczną rewolucję, prezentując jednobryłowe nadwozia.

Auto, dzięki przedniemu napędowi i poprawionemu rozkładowi masy (obniżenie środka ciężkości przez posadowienie niżej foteli, przesunięcie silnika pod samą szybę czołową, a skrzyni biegów do przodu), dobrze trzymało się drogi, co pozwalało na szybszą jazdę na zakrętach. Samochód chętnie wykorzystywany był przez gangsterów (stąd znany był w Europie jako „Gangstalimuzine”), potem także policję i służby państwowe, w tym po II wojnie światowej przez polskie Ministerstwo Bezpieczeństwa Publicznego.

Cechą charakterystyczną tego modelu Citroëna był wielki emblemat marki umieszczony na całej szerokości kraty chłodnicy. Model ten był budowany do 1957, z kilkoma rodzajami silników i w kilku odmianach nadwozia.
Model 15CV, z sześcioma cylindrami o pojemności 2867 cm³. Od 1954 dostępny również w wersji Traction Avant 15H z hydropneumatycznym zawieszeniem tylnej osi i właśnie taki egzemplarz posiadamy.

W latach 90 przeszedł restaurację silnika na oryginalnych częściach.